دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 13:28
ملی‌پوش تکواندو در گفتگو با آنا:

ترسی از نام حریفانم ندارم/ به دنبال تثبیت جایگاهم در تیم ملی هستم

ملی‌پوش تکواندو کشورمان‌ گفت:‌‌ بهترین تکواندوکاران در وزن 68- کیلوگرم به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند اما من از نام هیچ کدام از رقبایم نمی‌ترسم.
کد خبر : 304772

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های تکواندو در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا از فردا آغاز می‌شود. وزن 68- کیلوگرم در این رقابت‌ها را باید یکی از سخت‌ترین اوزان ‌بدانیم چرا که برترین تکواندوکاران در این وزن به جاکارتا اعزام شده‌اند. نماینده ایران در این وزن امیر محمد بخشی جوان میانه‌ای که در آستانه 20 سالگی به ترکیب تیم ملی اضافه شد و پدیده تکواندو ایران هم لقب گرفته است.


بخشی در رقابت‌های جهانی نوجوانان‌ به مدال طلای جهانی رسید و در مسابقه‌های‌ قهرمانی آسیا هم در ترکیب تیم قرار گرفت و مدال طلای آن رقابت‌ها را از آن خود کرد. حالا این جوان میانه‌ای در دومین تجربه حضورش در تیم ملی بزرگسالان، نخستین حضور خود را در بازی‌های آسیایی تجربه می‌کند و به خوبی می‌داند میدان جاکارتا با دیگر مسابقه‌ها فرق می‌کند و باید در این میدان با بهترین‌های تکواندو بجنگد تا صاحب مدال خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی شود.


امیرمحمد بخشی در گفتگو با خبرنگار گروه ‌ورزشی خبرگزاری آنا درباره حضورش در بازی‌های آسیایی و آخرین وضعیتش گفت: خدا را شکر تمرینات خوبی پشت‌سر گذاشتیم و به خوبی می‌دانم چه میدان مهمی پیش‌رو دارم. تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرم و در این رقابت سخت و مهم به مدال خوش‌رنگ طلا برسم.


وی ادامه داد: من 12 سال است که تکواندو کار می‌کنم و این نخستین بار است که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنم. بازی‌های آسیایی، المپیک آسیایی محسوب می‌شود و سطح خیلی بالایی دارد. بهترین تکواندوکاران وزن 68 کیلوگرم به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند؛ اما من از نام هیچ کدام از رقبایم نمی‌ترسم و برای رسیدن به بهترین نتیجه تمام تلاش خودم را می‌کنم.


بخشی در پاسخ به اینکه از حریفان خود شناخت دارد و سخت‌ترین رقبایش کدام کشورها است، عنوان کرد: تقریباً همه رقبایم را می‌شناسم و آنها را به خوبی آنالیز کردم. سخت‌ترین رقیب من از کشور کره است. دای هون لی بهترین تکواندوکار سال 2018 جهان در وزن 68- کیلوگرم است. او طلای دو دوره قبلی بازی‌های آسیایی و سه طلای جهان را در همین وزن کسب کرده است و در حال حاضر رنکینگ یک دنیاست. این حریف کره‌ای تقریباً تمامی مدال‌های دو سال اخیر تکواندو در این وزن را درو کرده است.


وی ادامه داد: احمد ابوغوش از اردن‌ که صاحب مدال طلای بازی‌های المپیک 2016 و رنکینگ چهارم است، همچنین یو جینگ هوانگ از کشور چین تایپه با رنکینگ هفتم و ژائو از کشور چین با مدال طلای 2017 جهان و طلای المپیک از حریفان جدی من محسوب می‌شوند.


این ملی‌پوش میانه‌ای در واکنش به اینکه لقب پدیده انتظارات را بالا برده و این موضوع باعث برهم زدن تمرکزش نمی‌شود، گفت: به طور حتم لقب پدیده باعث شده تا انتظارات از من بیشتر شود و نگاه‌ها به من فرق کند؛ اما من به آن توجهی نمی‌کنم و فقط تلاشم این است که لیاقت این لقب را داشته باشم و بتوانم خودم و توانایی‌هایم را به همه نشان بدهم. من اهداف بزرگی در تکواندو دارم و می‌خواهم از این فرصت طلایی که پیش روی من قرار گرفته است بهترین بهره را ببرم و جایگاهم را در تیم ملی تثبیت کنم.


بخشی در پایان به حضورش در گرندپری اشاره کرد و گفت: بعد از بازی‌های آسیایی رقابت‌های گرندپری آغاز می‌شود و فرصتی برای کسب سهمیه المپیک توکیو است، اگر من بتوانم در بازی‌های آسیایی مدال طلا بگیرم در گرندپری هم شرکت خواهم کرد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته