دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 10:19
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران:

60 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: 60 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد تا بر روی موضوع تحصیل خود تمرکز و تحقیق کنند.
کد خبر : 304725

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مسعود برومند در حاشیه نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها که صبح امروز در سالن شهدای جهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: امروز در حوزه‌های مختلف ارتباط با صنعت، مشکلات حوزه آب و کارآفرینی با معاونان پژوهشی تبادل نظر خواهیم داشت.


وی گفت: براساس بند ط تبصره 9 قانون بودجه، 40 درصد از بودجه‌های دستگاه‌ها باید صرف پژوهش شود. این بودجه هر سه ماه یک‌بار به خزانه واریز می‌شود و دولت برای تقسیم آن تصمیم می‌گیرد.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: 60 درصد از این بودجه در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد تا بر روی موضوع تحصیل خود تمرکز و تحقیق کنند.


وی ادامه داد: طرح پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی را از سال تحصیلی جدید شروع می‌کنیم. این طرح در گروه علوم انسانی انجام خواهد شد و ما نیازهای مختلف را به صورت فراخوان اعلام خواهیم کرد. دانشجویان و استادان طرح‌های خود را ارائه خواهند داد؛ کسانی که پیشنهادهای بهتری داشته باشند، برنده می‌شوند و بودجه مناسب آن طرح را دریافت می‌کنند. این طرح به صورت پایلوت در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود و اگر با مشکلاتی مواجه شد پس از برطرف کردن آن به صورت قطعی در سال 98 عملیاتی خواهد شد.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته