دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 09:44
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

الزام اعضای هیأت علمی جوان به شرکت در دوره‌های تخصصی از سال آینده

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از الزام اعضای هیأت علمی جوان به شرکت در دوره‌های تخصصی از سال آینده خبر داد.
کد خبر : 304710

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مسعود برومند صبح امروز در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها در سالن شهدای جهاد وزارت علوم، اظهار کرد: از سال ۹۸ اعضای هیأت علمی جوان باید دوره‌های تخصصی مربوط به دروسی که خوانده‌اند، بگذارند. این دوره‌ها برای دیگر اعضای هیأت علمی اختیاری و دارای امتیاز مثبت است.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد: طرح ساز و کار پژوهشی در تمام حوزه‌ها اعلام شده است و اعضای هیأت علمی می‌توانند برای نیازهایشان گرنت علمی دریافت کنند. هفته آینده اولین ویرایش این طرح آماده می‌شود و در سال آینده تحصیلی این طرح اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: موضوع کارآفرینی مراکز رشد از دیگر برنامه‌های وزارت علوم است و در این راستا به افزایش کیفیت کارآفرینی توجه ویژه خواهیم کرد، اکنون در پارک‌ها و پژوهشکده‌ها، دستاوردهای خوبی به دست آورده‌ایم ولی برای توسعه آن نیازمند بسیج علمی هستیم.


برومند ادامه داد: تمرکز و چالش‌های ملی کشور به خصوص چالش‌های زیست‌محیطی از دیگر اولویت‌های وزارت علوم است. باید بستری فراهم شود تا اعضای هیأت علمی تخصصی بتوانند ارتباط دقیق در حوزه‌های مختلف برقرار کنند. در این زمینه با بخش‌ها و سازمان‌های مختلف ارتباط برقرار کرده‌ایم در حال حاضر در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور طرح‌های صنعتی اجرا می‌شود ولی باید به سمت افزایش کیفیت در این زمینه پیش‌رویم.


وی ادامه داد: تربیت مدیران قوی برای آموزش‌های لازم در دستور کار ما قرار دارد به همین منظور اساتید توانمند در مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته‌اند، ما نمی‌خواهیم فقط دو دانشگاه تهران یا صنعتی شریف داشته باشیم بلکه هر دانشگاه باید اولویت‌های خود را به صورت منطقه‌ای دنبال کند.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم شکل‌گیری تیم‌های پژوهشی بسیار مورد اهمیت است چرا که چالش‌های کشور نسبت به گذشته متفاوت‌تر شده است و نیاز به فناوری‌های گوناگون و تیم‌های تخصصی دارد.


برومند گفت: یکی از نیازهای امروز وزارت علوم ایجاد نظام آماری است، در حال حاضر ما موفقیت‌هایی در این زمینه به دست آورده‌ایم ولی در ادامه آن می‌خواهیم با همکاری بخش‌های مختلف کشور نظام آماری یکپارچه تشکیل دهیم.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود برومند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته