دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 19:18
عضو شورای اقتصاد پاسخ می‌دهد؛

آیا چهارچرخ ایرانی از انحصار خارج شده است؟

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست خودروسازان برای آزادسازی قیمت‌ها، گفت: شورای اقتصاد باید تصویب کند که آیا خودروسازی‌ها می‌توانند از زیرمجموعه شورای رقابت خارج شوند یا خیر.
کد خبر : 304647

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به درخواست خودروسازان برای آزادسازی قیمت‌ها، گفت: موضوع خروج قیمت‌گذاری خودروها از زیرمجموعه شورای رقابت و تصمیمات آن و آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو باید در شورای اقتصاد مطرح شود و شورای اقتصاد باید تصویب کند که آیا خودروسازی‌ها می‌توانند از زیرمجموعه شورای رقابت خارج شوند یا خیر.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو به صلاح نیست، افزود: اگر در شرایط عادی قیمت‌ها آزاد شود قطعا بین عرضه و تقاضا توازنی برقرار می‌شود اما در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو ضرورتی ندارد.


وی ادامه داد: قیمت‌گذاری باید در حاشیه بازار صورت گیرد و با نظارت صحیح، از اجحاف جلوگیری شود، اما در شرایط کنونی بازار خودرویی ظرفیت آزادسازی قیمتی را ندارد.


نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا زمانی که تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است، البته در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های خودروسازی تا حدودی افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه برای آزادسازی قیمت خودرو تعرفه‌های واردات باید متعادل شود، افزود: برای آزادسازی قیمت خودرو باید مجوز واردات صادر شود، اما اکنون که به هیچ‌وجه اجازه واردات خودرو وجود ندارد، انحصار در بازار خودرو ایجاد و رقابتی نیز شکل نگرفته که براین اساس قیمت‌ها آزادسازی شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر تعیین مولفه‌‌‌های قیمت‌گذاری خودرو از اختیارات شورای رقابت خارج شود یعنی دیگر خودرو کالایی انحصاری محسوب نمی‌شود، بنابراین شورای اقتصاد باید مصوب کند که خودرو محصولی رقابتی شده و باید در فضای رقابتی فعالیت کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته