دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 14:46
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی:

وجود 1.5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار، زیبنده آموزش عالی نیست

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود آمار یک و نیم میلیون فارغ التحصیل بیکار به هیچ عنوان برای آموزش عالی کشور ما زیبنده نیست و این روند با روش کنونی قطعا رو به افزایش است.
کد خبر : 304618

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد قمی با بیان اینکه ایرادهای جدی به روش آموزش عالی کشور وارد است، عنوان کرد: متأسفانه سیاستگذاری‌های اشتباه در این حوزه موجب روانه شدن فارغ‌التحصیلان بیکار به جامعه شده که روز به روز آمار آن‌ها رو به افزایش است.


وی افزود: البته این سیاستگذاری مربوط به دوره فعلی نمی‌‎شود بلکه این روش نادرست از سال‌ها پیش در مقطع آموزش عالی کشور وجود داشته است.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته‌‎های موجود در دوره آموزش عالی تناسبی با نیاز جامعه ندارد، افزود: وجود آمار یک و نیم میلیون فارغ التحصیل بیکار به هیچ عنوان برای آموزش عالی کشور ما زیبنده نیست و این روند با روش کنونی قطعا رو به افزایش است.


قمی ادامه داد: متأسفانه در زمینه تحصیلات دانشگاهی ذهنیت نادرستی وجود دارد و همه ولع عجیبی برای تحصیل در رشته‎های پزشکی دارند که این مسأله قطعا خروجی مثبتی نخواهد داشت.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه از بین بردن اشتیاق متقاضیان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی قطعا نیاز به فرهنگسازی دارد، افزود: البته شرایط اقتصادی در سایر رشته‎‌ها نیز موجب این گرایش نامتعارف به رشته پزشکی هم می‌‎شود و اگر افراد ملاحظه کنند در سایر رشته‌های فنی نیز می‌توان مانند پزشکی کسب درآمد کرد، بخشی از آمار پزشکی به سمت سایر رشته‌ها می‌‎رود.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته