دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 10:01
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

راه‌اندازی تلویزیون تعاملی برای توسعه ارتباط با خانواده‌ها/ مدرسه‌محوری راه نجات از مشکلات است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه ذی‌نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده است، تصریح کرد: ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده‌ها داریم که خوشبختانه تلویزیون تعاملی این مشکل را برطرف می‌کند.
کد خبر : 304572

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در نشست روسای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش در گیر مسائل و مشکلاتی است که در طی سالها به وجود آمده است و رفع آنها نیز به سهولت ممکن نیست، زمان‌بر و نیازمند تلاش همه جانبه مدیران ومسئولان است.


وی افزود: جامعه ذی‌نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده است و فاصله بین حلقه سیاست‌گذاری و حلقه اجرایی باعث مشکلاتی شده است.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده‌ها داریم که خوشبختانه تلویزیون تعاملی این مشکل را برطرف می‌کند.


وی ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش حلقه مستقیم ارتباط صف و ستاد هستند، بنابراین باید سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنند و این پیگیری‌های مناطق و استان‌ها توسط ستاد رصد شود.


بطحایی خاطرنشان کرد: تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش از وظایف روسای آموزش و پرورش مناطق است.


وی حذف رقابت‌های فردی از اول مهر را از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: مدیران باید با جدیت در مناطق خود اجرای طرح‌های تحولی را پیگیری کنند.


عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: وحدت در اجرای سیاستهای آموزش وپرورش بسیار ضروری و عامل تحقق سیاست‌ها خواهد بود.


وی افزود: مدرسه جایی است که دانش‌آموز مهارت یاد بگیرد اما تلقی خانواده‌ها این نیست بلکه کسب رتبه‌های برتر برای آنها ملاک موفقیت است بنابراین باید مدیران در جهت تغییر این نگرش خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش کنند.


وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه‌ای که بیشترین رتبه برتر را کسب کرده، از نظر من مدرسه موفقی نیست بلکه آن مدرسه‌ای موفق است که دانش‌آموزانی شایسته تربیت کند. بنابراین راه نجات از مشکلات، مدرسه‌محوری است.


وی بر ضرورت سبک‌سازی ادارات و حوزه‌های ستادی تاکید و عنوان کرد: ممکن است اختیارات مدیران ستادی کاهش یابد اما باید به سمت مدرسه‌محوری برویم.


بطحایی بر ارزیابی مستمر مدیران از عملکرد خودشان تاکید و اظهار کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده در جهت رفع مشکلات جامعه تعلیم وتربیت استفاده کنیم.


در ادامه این نشست، خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش سازمانی گفت: سفر وزیر آموزش و پرورش به برخی شهرستان‌ها نشان داد تعامل بین صف و ستاد در تقویت همدلی و همراهی در مسیر تعالی تعلیم و تربیت بسیار موثر است.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته