دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 02:49
مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم:

تخصیص اعتبار مدیریت سبز دانشگاه‌ها برعهده سازمان برنامه و بودجه است

مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تخصیص اعتبار موضوع مدیریت سبز دانشگاه‌ها برعهده سازمان برنامه و بودجه و بر اساس نتایج مثبت اقدامات این مراکز است.
کد خبر : 304557

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه مازندران، جمشید اسماعیلی در نشست مدیران دفاتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی منطقه دو کشور که به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: کار ما نظارت است و این نظارت شامل تمام امور عمرانی از ابتدا تا پایان کار است. وظیفه ی ما برداشت و جمع آوری اطلاعات، کیفیت اجرا و نظارت بر هزینه کردها است که با آنالیز این اطلاعات، در تصمیم گیری ها به دانشگاه ها کمک می شود. البته در این نظارت ها دنبال کاهش خطا هم هستیم.


مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این سیستم نظارتی، همه ی ما جزء یک شبکه هستیم. برای ما هدف، یک شبکه نظارتی خوب است که دانشگاه از نظر کیفیت اجرا، مدیریت هزینه و همچنین کیفیت طراحی ها بررسی شود که این موارد یک طرف قضیه است. طرف دیگر قضیه، دریافت مشکلات دانشگاه و بررسی برنامه‌ریزی‌ها است که تا جایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاح شود. در چند سال اخیر، پیشرفت‌های خیلی زیادی در دانشگاه‌ها مشاهده کرده‌ایم.


وی افزود: قبلا مدیران فنی در دانشگاه‌ها از آیین نامه مالی معاملاتی اطلاعی نداشتند و به همین دلیل با مشکلات بسیاری روبرو بودیم، اما اکنون به واسطه دبیرخانه‌هایی که در مناطق تشکیل شده است، اطلاعات بسیاری در اختیار دبیران و مدیران دانشگاه‌ها و پارک‌ها قرار دارد. اشکالی که اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد، اشکال نظارت بر پروژه‌ها است.


اسماعیلی به مبحث مدیریت سبز در دانشگاه‌ها نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بحث مدیریت سبز در دانشگاه‌ها بسیار جدی است. دانشگاه‌هایی که در بحث مدیریت سبز کار کرده‌اند و نتیجه داده است، نتایج را اعلام نمایند، زیرا تخصیص اعتبار مدیریت سبز با سازمان برنامه و بودجه بر اساس این نتایج سیاست‌گذاری شده است. به دانشگاهی که با اقدامات خود در این راستا، صرفه‌جویی بیشتری را انجام داده است، اعتبار لازم تعلق خواهد گرفت.


مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم با اشاره به این که دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری جهت تحقق پروژه‌های ۵۰ درصدی، اطلاعات درست و کامل را ارسال کنند، اظهار کرد: هدف سیاست‌گذار در این پروژه‌ها این است که دانشگاه‌هایی که دچار مشکلات اولویت‌دار کوچک هستند، برای جلوگیری از بروکراسی‌های اداری، این مشکلات اولویت‌دار با بررسی کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تصمیم وزارتخانه نسبت به تخصیص اعتبار و رفع آن مشکل اقدام کنیم. این اطلاعات به ما کمک می کند که این مشکلات را حل کنیم و در آرشیو سازمان برنامه و بودجه به عنوان سابقه نگهداری می‌شود.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته