دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 07:07
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

حل مشکل صدور شناسه سمن‌های حوزه جوانان پس از 10 سال

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از حل مشکل ثبت شناسه سازمان‌های مردم نهاد (سمن) حوزه جوانان پس از 10 سال خبر داد.
کد خبر : 304528

امید محدث در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور در مورد تسهیل مشکلات تشکل‌های جوانان اشاره و اظهار کرد: موضوع صدور شناسنامه مالی و حقوقی سمن‌ها یکی از مشکلات تشکل‌‌های جوانان بود که با امضای این تفاهم‌نامه، پس از 10 سال حل می‌شود.


مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه،‌ تشکل‌های جوانان از سوی وزارت کشور به رسمیت شناخته می‌شوند و برای آنها شناسه ملی و ثبت حقوقی را انجام می‌دهد.


وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه جوانان شاهد خواهیم بود؛ زیرا به سمن‌‌ها شخصیت و اعتبار داده‌ایم و آنها را به رسمیت شناخته‌ایم.


محدث درباره زمان اجرای مفاد این تفاهم‌نامه گفت: کارگروه مشترکی برای هماهنگی‌های دو وزارتخانه طی هفته آینده تشکیل و این تفاهم‌نامه پس از امضای دو وزیر قابل اجرا خواهد بود. بر همین اساس وزارت کشور وعده داده که طی دو هفته پروانه فعالیت و شناسه 2 هزار سمن را صادر کند.


وی با اشاره به فعالیت 2 هزار سمن جوانان در کشور بیان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه زمینه انتخابات مجمع ملی سمن‌ها شکل گرفته و معرفی آنها به وزارت کشور برای صدور شناسه از هفته آینده آغاز می‌شود.


انتهای پیام/4009/4044/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته