دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 15:47
همراه با مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی/ 47

رستگاری در 3 دقیقه پایانی/ قزوین با سه شکست دور مقدماتی در دسته اول مسابقات بسکتبال ماندگار شد

رقابت‌های بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی تیم‌های سقوط کننده به دسته دوم، صبح امروز در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان برگزار شد.
کد خبر : 30451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز چهار تیم انتهای جدول گروه‌های یک و دو مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به مصاف هم رفتند تا در پایان تیم‌های سقوط کننده به دسته دو مسابقات مشخص شوند.


در نخستین دیدار تیم‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به مصاف هم رفتند، رقابتی نزدیک و نفس گیر که در پایان دیدار اسکوربورد ورزشگاه حکم به ماندن تیم چهارمحال و بختیاری در دسته یک داد. در وقت چهارم مسابقه و دقایق پایانی ردوبدل شدن امتیازات به گونه ای شد که اختلاف 2 و 3 امتیازی بین دو تیم رقابتی جذاب را ایجاد کرده بود به طوری که هیچ یک از دو تیم حاضر نبود لحظه‌ای دست از تلاش بردارد. در پایان این رقابت زیبا قرمزپوشان دانشگاه شهرکرد به نمایندگی از خطه چهارمحال و بختیاری توانستند 63 بر 58 بر حریف پیروز شوند و به این ترتیب سهمیه استان خود را در دسته اول مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی برای سال آینده حفظ کنند.


در پایان این مسابقه سرپرست تیم پیروز با قدردانی از میزبانی واحد سمنان به خبرنگار آنا گفت: میزبانی این دوره از مسابقات با توجه به امکانات و شرایط استان و علی رغم پیش‌بینی ما بسیار مطلوب بود؛ همه چیز مطلوب و به موقع تامین می‌شد و هیچ کمبودی احساس نشد.


رفیعی از مسئولان برگزاری مسابقات به ویژه دکتر مهدی سلطانی‌فر معاون دانشجویی، علی دوستی مسئول تربیت بدنی و مهدی صفوی مسئول پشتیبانی مسابقات تشکر کرد.



به گزارش آنا، دیدار دوم بین تیم‌های اصفهان و قزوین برگزار شد. رقابتی که با توجه به نتایج به دست آمده توسط دو تیم در دور مقدماتی کمی قابل پیش‌بینی‌تر بود و اصفهانی‌ها با خیال راحت‌تری پا به میدان مسابقه گذاشتند. ثبت برتری 26 بر 10 در همان دقایق اول به نفع تیم اصفهان این پیش‌بینی را محتمل‌تر کرد. با این حال هر چه از دقایق بازی گذشت رقابت نزدیک‌تر شد به طوری که پرتاب‌های سه امتیازی قزوینی‌ها امتیاز 27- 26 را بر تابلو ثبت کرد.


رقابت دو تیم از اینجا پایاپای پیش رفت به طوری که امتیازات ثبت شده در سه دقیقه پایانی 57 – 57 مساوی را روی تابلو نشان داد. اشتباهات مکرر دو تیم در پرتاب‌ها و اشتباهات در لو دادن توپ حکایت از بالا رفتن استرس و فشار در هر دو تیم داشت با این حال در لحظات آخر مسابقه این تیم قزوین بود که توانست گوی سبقت را از تیم اصفهان ربوده و از حریف پیشی بگیرد.


وقتی صدای سوت تابلو بلند شد 4 امتیاز برتری حکایت از باقی ماندن تیم قزوین در دسته یک داشت. 62 امتیاز کسب شده بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به عنوان نماینده استان قزوین در برابر 58 امتیاز اصفهانی‌ها باعث شد تا قزوین سهمیه خود را در دسته اول حفظ و تیم اصفهان به دسته دوم مسابقات سقوط کند.


مسابقات نیمه‌نهایی برای معرفی فینالیست‌های مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 15 با رقابت دو تیم مدعی خوزستان و مازندران آغاز می‌شود و در رقابت بعدی تیم‌های گیلان و مرکزی به دیدار هم خواهند رفت تا شاید در مسابقه نهایی شاهد دیدار تکراری خوزستان و گیلان در این دیدارها باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته