دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 16:43
رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور خبر داد؛

افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور تا پایان امسال

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور از افزایش این دفاتر تا پایان امسال خبر داد و گفت: تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تا پایان امسال به 1000 دفتر خواهد رسید.
کد خبر : 304490

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دادگستری گلستان، محمدرضا دشتی اردکانی امروز در نشست خبری در گرگان گفت: هم‌اکنون 488 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در کشور فعال است و برنامه داریم تعداد این دفاتر را تا پایان امسال به 1000 واحد افزایش دهیم.


وی با اشاره به اینکه این دفاتر بر اساس جمعیت هر شهر و تعداد پرونده‌های موجود در هر حوزه قضائی اضافه می‌شود، افزود: در گلستان هم برنامه داریم تعداد دفاتر را از هشت به 51 دفتر افزایش دهیم.


رئیس هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور گفت: با راه‌اندازی دفاتر جدید خدمات الکترونیک قضائی، برای دست کم 4 هزار نفر در کشور شغل ایجاد خواهد شد.


وی از افزایش خدمات ارائه شده در این دفاتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون 228 خدمت مانند ثبت دادخواست، واخواهی و ثبت‌نام ثنا در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ارائه می‌شود و به زودی حدود 40 خدمت دیگر هم به این خدمات اضافه خواهد شد.


به گفته دشتی اردکانی، دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات قضائی، کاهش رفت و آمد به محاکم و فراهم شدن بستر ارائه بخشی از خدمات قضائی به صورت اینترنتی از اهداف راه‌اندازی این دفاتر است.


وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور منعقد کرده‌ایم از این پس، بخشی از خدمات ارائه‌شده در این دفاتر برای مددجویان این نهاد حمایتی رایگان می‌شود.


وی با تاکید بر نظارت جدی بر فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: در برخورد با متخلفین، تعارف نداریم و امسال مجوز سه دفتر که مرتکب تخلف شده بودند تعلیق شد.


دشتی اردکانی افزود: اگر مردم از خدمات ارائه‌شده در این دفاتر شکایت داشته باشند در تهران به اداره کل خدمات الکترونیک قضائی و در استان‌ها هم به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری‌ها مراجعه کنند.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته