دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روایت بازگشت یار احمد متوسلیان به عراق

مستند «میان این روزها ایستاده‌ام»، روایتی از اسارت و زندگی ورزشی داوود میقانی از آزادگان دوران دفاع مقدس، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر : 304458

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آن دسته از رزمندگان ایرانی که در دوران دفاع مقدس به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و بعدها به عنوان آزاده به کشور بازگشتند، خاطرات تلخ و شیرین زیادی از اردوگاه‌های عراق به یاد دارند، تلخی اسارت و شیرینی با هم بودن و مقاومت در برابر دژخیمان بعثی از جمله خاطرات آنهاست.


داوود میقانی یکی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس است که داستان زندگی‌اش برای خیلی‌ها جذاب است؛ او سال 1359 با شروع جنگ به جبهه رفت و در کنار حاج احمد متوسلیان در منطقه مریوان جنگید.


میقانی در سال 1361 به اسارت درآمد و بعد از مدتی به این نتیجه رسید که روزی مجبور باشد برای آزادی رو در رو با دشمن بعثی مبارزه کند.


این رزمنده ایرانی با سرعت و مخفیانه شروع به فراگیری ورزش جودو کرد و همزمان اسرای دیگر را نیز آموزش می‌داد، این مسئله سبب شد بعد از آزادی و بازگشت به ایران، رشته جودو را ادامه دهد و به یکی از ورزشکاران حرفه‌ای کشورمان تبدیل شود.


قضا و قدر الهی سبب شد میقانی که حالا یکی از مربیان برجسته جودو ایران محسوب می‌شود، از سوی فدراسیون جودوی عراق به عنوان مربی تیم ملی این کشور انتخاب شود و او بار دیگر به این کشور برگردد، اما این بار در کسوت یک مربی.


میقانی حدود 6 سال سرمربی تیم ملی جودو کشور یمن بوده و افتخارات زیادی را با این تیم کسب کرده و سرمربی‌گری تیم ملی عراق و مشاور فنی کمیته آموزش جودو آسیا از دیگر عناوین کارنامه ورزشی او به شمار می‌رود.


«میان این روزها ایستاده‌ام» به کارگردانی فرهاد درودگر، ساعت 15:30 روز جمعه از شبکه افق پخش می‌شود.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته