دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 13:55
رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد؛

کشف 31 انبار بزرگ احتکار کالا در استان کرمان/ 18 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 31 انبار بزرگ احتکار کالا در استان کرمان شناسایی و کشف شد، گفت: در همین زمینه 18 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.
کد خبر : 304453

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دادگستری کرمان، یدالله موحد با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح مبارزه با احتکارکنندگان و مخلان نظام اقتصادی، در استان کرمان31 انبار بزرگ احتکار کالا کشف شده است، گفت: در این رابطه 18 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند.


وی هشدار داد: محتکران و اخلال‌گران نظام اقتصادی تذکرات دستگاه قضائی را جدی بگیرند؛ زیرا اکنون قانون، مجازاتی تعیین کرده، که بسیار سخت، عبرت‌آموز و بازدارنده است.
رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد: استان کرمان یکی از استان‌های پیشگام در حوزه مقابله با اخلاگران در نظام اقتصادی کشور خصوصاً در بُعد احتکار کالاهای مورد نیاز جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: بعضاً افرادی به قصد اینکه کالایی در بازار کمیاب و در نتیجه گران شود، بسیاری از کالاها را انباشته و از عرضه و توزیع آنها به بازار خودداری می‌کنند.
موحد گفت: کمیته‌های مختلفی در استان کرمان با محوریت قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و همین طور در شهرستان‌های این استان تشکیل شد که حرکت بسیار ارزشمندی بود.
وی ادامه داد: در همین راستا بر اساس گزارشات واصله مبنی بر احتکار کالا در انبارهای مختلف، بازدیدهایی به عمل آمد و از 31 انبار، کالاهای مختلف و متنوعی اعم از لاستیک خودرو، لوازم منزل، مواد غذایی، دارو و سایر مایحتاج عمومی کشف شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بلافاصله انبارها توقیف و 18 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و از صبح امروز هم انبارها باز شد و کار عرضه و ارائه کالاهای مکشوفه احتکاری به بازار شروع شد.
وی در خصوص اینکه برخوردها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: کما‌فی‌السابق تا وقتی که آرامش قطعی از حیث عرضه کالاهای موجود در کشور به بازار بر نگردد این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
موحد عنوان کرد: پرونده اشخاصی که مبادرت به احتکار می‌کنند اگر در حد اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد در دادسرا و دادگاه انقلاب و در صورت صلاحدید ریاست محترم قوه قضائیه در دادگاه‌های ویژه در مرکز استان رسیدگی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: وفق مقررات برای متخلفین، مجازات تعیین می‌شود و کالاها هم عرضه می‌شوند و پول حاصل از فروش کالاها فعلاً در حساب سپرده دادگاه واریز و پس از صدور حکم قطعی و تصمیم قضائی تعیین تکلیف می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم در ادامه پیگیری‌ها، مسائلی نداشته باشیم که قرار باشد برای آن مجازات تعیین شود، ولی اگر به‌رغم تذکرات و هشدارها افرادی رعایت نکردند قطع به یقین مشمول این مجازات‌ها خواهند شد.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته