دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 17:03
عضو هیأت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه:

سکوت و حمایت غرب از جنایات عربستان در یمن برای گرفتن امتیازات اقتصادی است

عضو هیأت علمی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه گفت: عربستان سعودی در راستای اهداف صهیونیست‌ها قدم‌هایی برداشته است که در منطقه موجب ناامنی‌ها و گسستگی‌های جدی شده است.
کد خبر : 304301

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا عباس کاراآغاچلی در گفتگو با رادیو استانبول درباره جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن گفت: هدف اصلی عربستان سعودی از این جنایات تضعیف مقاومت مردم یمن است. عربستان سعودی‌ با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، سیلوها، مراکز و اماکن عمومی، بسیاری از مردم بی‌گناه یمن را آواره کرده و سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم بی‌گناه یمن شده است.


عباس کاراآغاچلی درباره ماهیت رژیم سعودی گفت: عربستان سعودی به دنبال خونریزی و درگیری بین کشورهای اسلامی است و جریان‌های اسلامی را به جان هم بیاندازد و خود پشتیبانی مالی تروریست‌ها را بر عهده بگیرد. این جزئی از ماهیت عربستان سعودی است.


واکنش سازمان‌های بین‌المللی به جنایات عربستان سعودی


عضو هیأت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه گیرسون ترکیه ادامه داد: مسئولان این کشتار باید به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند. سازمان‌های بینالمللی تنها برای خودنمایی این جنایات را محکوم می‌کنند و راهکار عملی برای جلوگیری از جنایات ارائه نمی‌کنند. بیشتر کشورهای اسلامی در سکوت نظاره‌گر این شرایط خوفناک در جهان اسلام هستند و بعضا کشورهای اسلامی این جنایات را محکوم می‌کنند و واکنش عملی جدی در قبال این کودک‌کشی‌ها تاکنون مشاهده نشده است.


عباس کاراآغاچلی با تاکید به اینکه غرب به خصوص آمریکا، فرانسه و انگلستان سابقه درخشانی در طول تاریخ در زمینه حقوق بشر ندارند، گفت: عربستان سعودی و متحدانش، به خصوص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بزرگترین تامینکننده انرژی غرب محسوب می‌شوند از اینرو کشورهای غربی با چشم‌پوشی از جنایات جنگی و بشری سعودی‌ها در یمن سعی در گرفتن امتیازهای بیشتر از این کشور و متحدانش هستند. عربستان با آگاهی بر این موضوع مشغول ارتکاب جنایات جنگی و بشری در یمن است.


وی انتظار توبیخ عربستان از طرف کشورهای غربی که تنها به دنبال منافع خود هستند را انتظاری بیهوده دانست.


این عضو هیأت علمی در پایان خاطر نشان کرد: عربستان سعودی در تمام ادوار حکومت استبدادی خود همواره مرتکب جنایات، سرکوب‌ و دخالت‌ در امور کشورهای همسایه خود داشته است و با روی کار آمدن محمد بن سلمان علاوه بر حفظ رویه گذشته از روابط آشکار با رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. با چنین وضعیتی همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیشتر شده است. عربستان سعودی نیز در راستای اهداف صهیونیست‌ها قدم‌هایی برداشته که در منطقه خاورمیانه با اکثریت مسلمان موجب ناامنی‌ها و گسستگی‌های جدی شده است.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب