دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 17:07
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش ۱۳ درصدی ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در 4 ماه نخست سال جاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشف کالاهای مظنون به قاچاق در چهار ماه نخست سال جاری نشان از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر : 304300

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان رضوی، محمدرحیم نوروزیان در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در تعزیرات استان 35 درصد رشد و ارزش ریالی پرونده‌ها نیز 11.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.


وی گفت: استان خراسان رضوی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره از استان‌های پیشتاز بوده و بسیاری از فعالیت‌های کشوری صورت گرفته شده در این حوزه از استان خراسان رضوی شروع شده است.


این مسئول افزود: گردش مالی قاچاق کالا و ارز کشور در سال 92 حدود 25 میلیارد دلار بود که این میزان در سال 96 به کمتر از 12 میلیارد دلار رسیده و این نشان از فعالیت‌های خوب پیشگیرانه در این حوزه دارد.


نوروزیان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است اضافه کرد: در این شرایط حساس اقتصادی، کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز با بحث احتکار در هم تنیده است و هر دو موضوع باید در این شرایط با جدیت پیگیری شود.


وی ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها را یکی از راه‌های شفافیت اقتصادی و جلوگیری از قاچاق و احتکار دانست و افزود: در استان تاکنون اطلاعات بیش از 29 هزار انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده و تمام دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند ظرف 15 روز اطلاعات انبارهای خود را در این سامانه ثبت کنند.


این مسئول افزود: در راستای هماهنگی بیشتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش های ارائه شده توسط کمیته های ذیل کمیسیون باید بر اساس شرح وظایف کمیته ها باشد و از ارائه مطالب کلی در این جلسات خودداری شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته