دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 15:30
در بازدید جمعی از رؤسای واحدهای استان فارس از بیمارستان امام علی (ع)مطرح شد؛

مشارکت واحدهای دانشگاهی استان فارس در راه‌اندازی بیمارستان واحد کازرون

رئیس واحد شیراز گفت: هفته آینده با دعوت از دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی در جلسه‌ای در سطح استان مشکلات دانشجویان علوم پزشکی واحدها را بررسی و درباره چگونگی مشارکت و سرمایه‌گذاری واحدهای دانشگاهی در راه‌اندازی بیمارستان امام (ع) واحد کازرون و نحوه استفاده دانشجویان دوره‌های بالینی توافق می‌کنیم.
کد خبر : 30422

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمزه ساروئی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان آموزشی 96 تختخوابی امام علی (ع) واحد کازرون به همراه رؤسای واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی فارس، به منظور همکاری و مشارکت در امر تجهیز بیمارستان امام علی (ع) و بهره‌گیری دانشجویان دوره‌های بالینی آن واحدها، با بیان اینکه تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعضای یک خانواده علمی هستند، اظهار کرد: باید نهایت همکاری و هماهنگی در بین واحدهای دانشگاهی وجود داشته باشد و مشکلات خود را به طریق تعامل با یکدیگر برطرف کنند.


دبیر هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس با ابراز خرسندی از روند پیشرفت بیمارستان و ایجاد بخش‌های متعدد و کاملی که در این بیمارستان وجود دارد از واحدهای دانشگاهی دارای رشته‌های علوم پزشکی خواست تا با ارزیابی از بخش‌های موجود بیمارستان در راستای تجهیز آن با واحد کازرون همکاری و در آینده برای گذراندن دوره‌های بالینی دانشجویان خود بهره‌مند شوند.


سرپرست واحد کازرون هم اظهار کرد: همان‌گونه که بارها گفته‌ام از زمان حضور دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد و توسعه کمی و کیفی مخصوصاً توسعه کیفی رشته‌های پزشکی رشد غیر قابل تصوری را داشته‌اند و با توجه به دغدغه این مقام و موافقت وی برای مشارکت واحدهای دانشگاهی که مجری رشته‌های پرستاری و مامایی هستند، باید در این مهم تعامل و همکاری نزدیکی را داشته باشند.


دکتر سیاوش شریفی در جمع رؤسای واحدهای شیراز، داریون، اقلید، ارسنجان، فیروزآباد، آباده، استهبان، جهرم، لار و داراب گزارشی از وضعیت پیشرفت وامکانات موجود بیمارستان امام علی (ع) واحد کازرون را برای ارائه خدمات آموزشی درمانی بیان کرد.


وی با توجه به دغدغه واحدهای مجری علوم پزشکی در فارس نسبت به رفع مشکلات آموزش بالینی دانشجویان، خواهان همکاری و مشارکت واحدهای دانشگاهی در راستای راه‌اندازی بیمارستان آموزشی امام علی (ع) واحد کازرون و بهره‌گیری آنان از ظرفیت‌های آموزشی این بیمارستان در آینده شد.


سرپرست واحد کازرون افزود: با توجه به مشکلات دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های آزاد اسلامی فارس و نبود بیمارستان مناسب برای گذراندن دوره‌های بالینی پیشنهاد می‌شود، این دانشگاه‌ها در امر تجهیز بیمارستان با ما همکاری کنند و در آینده با استفاده از این بیمارستان مشکلات آموزشی خود را مرتفع کنند.


در این جلسه مشورتی حاضران با ارائه پیشنهاد و نظر خود خواهان برگزاری جلسه‌ای با همین موضوع در هفته آینده با کارشناسی بیشتر و جمع‌بندی آن در مرکز استان شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب