دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 12:08
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

وام‌ ضروری بازنشستگان از مهر ماه پرداخت می‌شود/ شکایت به هیات رئیسه مجلس به‌دلیل اتهام‌زنی نمایندگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: مبلغ این وام‌ها به 5 میلیون تومان افزایش یافته و از مهرماه به بازنشستگان پرداخت می‌شود.
کد خبر : 304194

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جمشید تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد این صندوق پرداخت و گفت: ثبت‌نام وام ضروری از اول شهریور آغاز و از مهرماه پرداخت می‌شود در همین راستا تعداد وام‌ها را از ۳۰۰ به ۴۰۰ هزار نفر افزایش دادیم و همچنین مبلغ آن را نیز از ۴ به ۵ میلیون تومان رساندیم.


وی با اشاره به اینکه اعتبار این وام 2 هزار میلیارد تومان و کارمزد آن چهار درصد است، افزود: به منظور افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان صندوق تدابیری اندیشیده‌ایم، به طوری که با تفویض اختیار به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش کمک هزینه سفر بازنشستگان گفت: ۶۷ هتل در سراسر کشور و ۳۰ سوئیت در شمال کشور برای بازنشستگان در نظر داریم که برای استفاده بازنشستگان و خانواده‌های آنها 50 درصد تخفیف اختصاص می‌دهند و همچنین کمک هزینه سفر به ازای هر بازنشسته و همراهش به مبلغ 40 هزار تومان افزایش یافته است.


وی از نامگذاری پارک در هر منطقه از شهرها به نام بازنشستگان خبر داد و گفت:‌ هم‌اکنون 27 خانه امید تکمیل شده و 20 خانه برای بازنشستگان در حال احداث است.


تقی‌زاده وی با اشاره به تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان این صندوق تصریح کرد: هم اکنون 2 میلیون بازنشسته به همراه خانواده‌هایشان تحت حمایت صندوق بازنشستگی کشوری هستند.


وی یادآور شد: در بسته جدید بیمه تکمیلی حمایت از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج را در نظر گرفته‌ایم و علاوه بر آن امسال پوشش هزینه‌های توانبخشی برای هر بازنشسته به 540 هزار تومان افزایش یافته است.


تقی‌زاده از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فرآیند دریافت و پرداخت خدمات درمانی به بازنشستگان خبر داد و گفت:‌ از طریق این سامانه زمان انتظار دریافت خدمات درمانی از یک ماه به 48 ساعت کاهش خواهد یافت و همچنین صندوق در نظر دارد رفاه کارت را برای بازنشستگان تهیه کند تا از این طریق بتوانند خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهند.


وی از راه‌اندازی دهکده سلامت در استان تهران خبر داد و افزود: یک سوم بازنشستگان کشور (30درصد) در استان تهران سکونت دارند به همین دلیل به صورت پایلوت 40 هکتار زمین از سوی استانداری در اختیار ما قرار خواهد گرفت و دهکده سلامت را برای آنها راه‌اندازی می‌کنیم.


سرانجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان


وی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتواند حداقل حقوق بازنشستگان را به 2 میلیون و 200 هزار تومان برساند البته در سال گذشته 2هزار و 200 میلیارد تومان و امسال نیز همین مبلغ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرده است.


تقی زاده اظهار کرد: اگر همسان‌سازی به‌صورت کامل انجام شود حداقل حقوق بازنشستگان به سه‌ونیم تا چهار میلیون تومان می‌رسد.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به اینکه در تعدادی از بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی، همه هزینه‌های درمان را از بازنشسته دریافت می‌کنند و پس از آن از بازنشسته می‌خواهند که مبلغ پرداختی را از بیمه دریافت کند، گفت: نارسایی‌های موجود را کتمان نمی‌کنم اما در تلاشیم با طراحی بسته جدید درمانی اشکالات را رفع کنیم.


تقی‌زاده ادامه داد: بیمه آتیه سازان موظف به اجرای سیاست‌های کلان صندوق بازنشستگی کشوری است و ما سعی می‌کنیم بیمه ملت را تقویت کنیم زیرا متعلق به خودمان است اما هم اکنون زیرساخت‌های لازم را ندارد البته چنانچه این بیمه رضایت خاطر بیمه‌شدگان را تامین نکند تصمیمات جدی درباره آن خواهیم گرفت.


تقی‌زاده ادامه داد: بیمه آتیه سازان موظف به اجرای سیاست‌های کلان صندوق بازنشستگی کشوری است و ما سعی می‌کنیم بیمه ملت را تقویت کنیم زیرا متعلق به خودمان است اما هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم را ندارد البته چنانچه این بیمه رضایت خاطر بیمه‌شدگان را تامین نکند تصمیمات جدی درباره آن خواهیم گرفت.


پاسخ به کمپین فرزندت کجاست؟


تقی زاده در راستای پاسخ به کمپین فرزندت کجاست و اتهامات وارد شده از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر رابطه اقتصادی پسرش با پسر علی ربیعی واکنش نشان داد و گفت: پسر من دانشجوی دکترای حقوق است و در هیچ شرکتی سمت و مسئولیت ندارد اما نمی‌دانم این همه بی‌تقوایی و تهمت برای چیست؟ مگر ما مسلمان نیستیم که چنین تهمت‌هایی به هم می‌زنیم.


وی اظهار کرد: از همه‌جا با من و پسرم تماس می‌گیرند و با حرف‌هایشان زندگی را برای پسرم تیره و تاریک کردند زیرا هرکس به او می‌رسد می‌گوید آن بالا بالاها می‌پرید، در همین راستا نیز بنده شکایتی تنظیم کرده و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کردم زیرا این مسائل کذب محض است و مستنداتی نیز در این زمینه به رئیس مجلس ارائه کرده‌ام تا در جلسه مجلس بررسی و قرائت شود.


وی ادامه داد: شخصا برای علی ربیعی احترام و ارزش بسیاری قائلم اما خانواده من تاکنون با خانواده آقای ربیعی دیدار و گفتگویی نداشتند و حتی پسر من، پسر وزیر را نمی‌شناسد. فرزند دیگر من نیز قهرمان کارتینگ است و در هیچ شرکتی فعالیت ندارد.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: طرح چنین مسائلی در مجلس موجب بی‌اعتمادی مردم و به ویژه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق می‌شود، در حالی‌که ما نباید موجبات بی‌اعتمادی مردم را فراهم کنیم.


انتهای پیام/4009/4044/


انتهای پیام/

برچسب ها: جمشید تقی‌زاده
ارسال نظر
قالیشویی ادیب