دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 04:30
آنا به بهانه سالروز بازگشت‌ آزادگان به کشور گزارش می‌دهد:

امام خمینی(ره): سلام مرا به اسرا برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود

28 سال پیش در چنین روزهایی میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند تا در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.
کد خبر : 304161

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ ۲۶ مرداد ۶۹، میهن اسلامى شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود که پس از سال‏‌ها اسارت در زندان‏‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامى خود گذاشتند. آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر هجمه شکنجه‌های جسمى و روحى مزدوران بعثی ایستادند و هراسى به خود راه ندادند.


آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏‌ترین کسان به قضاى الهى بودند. اینان سینه‏‌هایى فراخ‏‌تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و همه‏ کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رها شده بودند.


به بهانه سالگرد آغاز بازگشت آزادگان به کشور به مرور بخشی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) در این باره می‌پردازیم.


* اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی هستند و احرار جهان آن را زمزمه می‌کنند. مفقودین عزیز، محور دریای بیکران خداوندی‌اند و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند. (1363/11/2)


* در اقدام شریف مادران بزرگواری که در دامن‌های مطهر خود چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند، چه می‌توان نثار کرد؟ و برای اسیرانی که در زندان‌های مخوف دشمن، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می‌کشند، چگونه توان تعظم نمود؟ (1363/6/5)


* خداوند ان‌شاءالله این اسرای ما را، این کسانی که محبوب ما هستند، محبوب ملت ما هستند، این معلولین را، کسانی را که آنجا در بند هستند، همه اینها را خداوند ان‌شاءالله آزاد کند و ما را هم به وظیفه خودمان آشنا کند. (1366/12/30)


* سلام بر معلولین و مفقودین و اسرای عزیزی که افتخار اسلام و میهن اسلامی خویش می‌باشند و رحمت خداوند بر این دامن‌های پاکی که پروراننده این جوانان شیردل می‌باشند. (1363/11/2)


* خدایا! اسرا، این شیرمردان دربند را با سلامت و پیروزی به اوطان خود بازگردان و ما را خدمتگزار این ملت و ملت را قدرشناس زحمات شهیدانمان گردان. (1365/11/6)


* فرق است میان آنان که با اسرای جنگی خویش که در حال جنگ با آنان به اسیری در آمده‌اند چون برادران خویش رفتار می‌کنند با آنان که با اسرایی که از ایران گرفته‌اند و اکثر آنها مردم عرب روستاها یا شهر بوده و در جنگ دخالت نداشته‌اند دژخیمانه رفتار می‌کنند. (1361/11/29)


* ما با اسرا عملی کردیم که هیچ کسی با اسرای خودش آن عمل را نمی‌کند. ما مثل برادرهای خودمان با آنها عمل کردیم در صورتی که اسرایی که از ما آنها گرفتند تحت شکنجه هستند. حتی وزیر نفت ما الان تحت شکنجه است. (1359/11/22)


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته