دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 10:05
نماینده دائم جدید ایران در ژنو:

ایران پایبندی به اهداف منشور ملل متحد را اثبات کرده است

سفیر و نماینده دائم جدید ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، ضمن دیدار با مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد و تقدیم استوارنامه، رسماً کار خود را آغاز کرد.
کد خبر : 304106

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در ژنو، روز گذشته ضمن دیدار با مایکل مولر مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، با تقدیم استوارنامه رسماً کار خود را آغاز کرد.


طی مراسمی که به این منظور در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، مایکل مولر ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید کشورمان، پیرامون برخی اولویت‌های کاری خود ازجمله ارتقای چندجانبه گرایی، توسعه فرهنگ گفتگو و مصالحه و پیشبرد ابتکار مربوط به رفع موانع جنسیتی و تحقق فرصت‌های برابر برای زنان توضیحاتی ارائه کرد.


سفیر جدید کشورمان نیز با ابراز خرسندی از آغاز مأموریت خود در ژنو، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عمل، اعتقاد راسخ و پایبندی خود به اصول و اهداف منشور ملل متحد، چندجانبه گرایی، همکاری بین‌المللی و توسل به گفتگو برای حل مسائل بین‌المللی را نشان داده است و بر همین اساس برای حل مسئله هسته‌ای که به دلیل برخی سوءنیت‌ها باعث بروز یک بحران غیرضروری در سطح بین‌المللی شده بود، از طریق گفتگوهای چندجانبه وارد عمل شد و پس از نهایی شدن آن، صادقانه به اجرای تعهدات خود پرداخت.


وی تأکید کرد: بااین‌حال، برخی از طرف‌های مذاکره نه تنها از همان ابتدا به شیوه‌های گوناگون، از تعهدات خود طفره رفتند؛ بلکه با بی‌مسئولیتی فاحش، اقدام به نقض صریح یک قطعنامه مورد اجماع سازمان ملل کردند که موظفیم در مقابل این رویه بایستیم.


انتهای پیام/4077/4068/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته