دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 01:35
رویترز نوشت؛

توقف سرمایه‌گذاری یک شرکت انگلیسی در ساخت نیروگاه خورشیدی ایرانی

یک شرکت انگلیسی انگلیس سرمایه‌گذاری 570 میلیون دلاری در ساخت نیروگاه خورشیدی در ایران را متوقف کرد.
کد خبر : 304073

به گزارش خبرنگار آنا به نقل از رویترز، شرکت کورکس انگلیس اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیون دلاری خود در ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی در ایران را به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف می‌کند.


قرار بود این نیروگاه ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی در جهان باشد.


ایران در تلاش است تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر را افزایش دهد و امیدوار است تا بتواند تا سال 2022 ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی خود را به پنج گیگاوات افزایش دهد.


بنا به آمار ارائه شده از سوی وزارت نیروی ایران تا ماه ژوئن و قبل از آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران حدود ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای ساخت چند نیروگاه با مجموع ظرفیت چهار گیگاوات تولید برق از منابع تجدیدپذیر با این کشور قرارداد امضا کرده بودند که تاکنون تنها ۶۰۲ مگاوات از این ظرفیت نصب شده است.


دیه‌گو بیاسی مدیرعامل شرکت Quercus اعلام کرد به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران ما تصمیم گرفتیم که فعالیت‌های خود که تمام فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کنیم که از جمله آنها اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی بود. ما به نظارت خود بر شرایط و اوضاع در ایران ادامه خواهیم داد.


این شرکت انگلیسی قصد داشت تا با جذب سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری هر شش ماه یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در ایران را به شبکه سراسری برق متصل کند و در طول سه سال ظرفیت این نیروگاه‌ها را به ۶۰۰ مگاوات افزایش دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: خورشیدی نیروگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته