دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا عنوان شد:

توضیحات مدیر شبکه مستند درباره پخش نشدن «از نیمه خرداد»

مدیر شبکه مستند درباره پخش نشدن «از نیمه خرداد» توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 304006

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، مستند «از نیمه خرداد» تولید شبکه مستند سیما با موضوع آغاز رهبری حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که قرار بود از نیمه مردادماه از شبکه مستند پخش شود، روی آنتن نرفت.


مستند «از نیمه خرداد» که با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سه قسمت حدود 50 دقیقه‌ای ساخته‌ شده و با استفاده از تصاویر آرشیوی بکر و دیده نشده‌ای، ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ‌عنوان رهبر انقلاب را روایت می‌کند.


این مستند قرار است که از تصاویر آرشیوی دیده نشده‌ای از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در خردادماه سال 68 و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی ‌کند و در این مستند اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 15 مردادماه سال 68 برای نخستین بار از تلویزیون پخش خواهد شد.


استعفای آیت‌الله منتظری، چگونگی پذیرفتن این استعفا توسط امام (ره) و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت‌فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و ... از جمله مباحثی است که در این مستند به آن‌ها پرداخته‌ شده است.


سلیم غفوری مدیر شبکه مستند در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،‌ بروز مشکلات فنی را از دلایل اصلی عدم پخش این مستند اعلام کرد و گفت: چون که این مستند، جمع‌آوری تصاویر آرشیوی دهه‌های گذشته بود از کیفیت بالایی برخوردار نبود.


وی افزود: به دلیل کیفیت پایین این تصاویر مستند «از نیمه خرداد» به پخش شبکه مستند نرسید و قرار است که پس از اصلاح کیفیت و مسترینگ تصاویر نسخه باکیفیت این مستند پخش شود.


غفوری در رابطه با زمان پخش «از نیمه خرداد»‌ اظهار کرد: با توجه به زمان‌بر بودن دو ماهه مسترینگ تصاویر، پخش این مستند به فصل پاییز و ماه‌های ابتدایی آن می‌رسد که تلاش داریم تا به محض آماده شدن این مستند، کار را از شبکه مستند سیما آماده کنیم.


مستند «از نیمه خرداد» با نگاهی تبیینی و دقیق به وقایع سال 68 می‌کوشد تا با رعایت اصل بی‌طرفی روایتی بی‌پرده از تاریخ معاصر ارائه کند.


ناصر طهماسب راوی «از نیمه خرداد» است، مستندی که در سه قسمت 50 دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش خواهد شد.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته