دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 07:50
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ضعف در مدیریت اقتصادی کشور، نکته اساسی بیانات رهبر انقلاب بود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نکته اساسی در بیانات رهبرانقلاب این بود که به هم ریختگی شرایط اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت است نه تحریم‌.
کد خبر : 303925

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آنا درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: مدت‌ها بود که مردم انتظار داشتند رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع اقتصادی به ویژه نرخ ارز، سکه و تورم و... اظهارنظر کنند که روز دوشنبه ایشان در بیانات خود به نکات مهمی اشاره کردند.


وی افزود: نکته اساسی در بیانات رهبر انقلاب این بود که به‌هم ریختگی شرایط اقتصادی کنونی، ناشی از ضعف مدیریت است نه تحریم‌ها. تحریم‌های جدید آمریکا هنوز عملیاتی نشده است؛ بنابراین مشکلاتی که در این چند وقت اتفاق افتاده به ضعف مدیریت اقتصاد کشور برمی‌گردد.


سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: نکته بعدی این است که دولت در چنین شرایطی حق ندارد صحنه انجام وظیفه خودش را ترک کند و نباید ضعیف ظاهر بشود؛ بلکه باید ایستادگی و مقاومت کند و قوی ظاهر شود و در مقابل تهدیدهای‌ آمریکا بایستد و در برابر ضعف‌ها و ندانم‌کاری‌هایی که اتفاق افتاده اقدامات جدی به عمل بیاورد تا بتواند این اوضاع اقتصادی را به آرامش و ثبات منتهی کند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه رهبری را سیاست‌گذاری دانست نه مدیریت اجرایی و گفت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر و بعد از به‌هم ریختن شرایط اقتصادی کشور در شبکه‌های مجازی، آدرس غلطی داده شد مبنی بر اینکه مسئول این اوضاع، خود رهبری است. مقام معظم رهبری با بیانات خود، مسئول این اتفاقات را به خوبی روشن و اعلام کردند که وظیفه رهبری سیاست‌گذاری، هماهنگی بین سه قوه، دادن تذکرها، اخطارها، هشدارها و راهنمایی است. بر اساس قانون اساسی،‌ مدیریت اجرایی کار در قلمروی اختیارات رهبری نیست.


مصباحی‌مقدم افزود: باید در مقابل ترفندهای بیگانگان، یکپارچگی در کشور حاکم باشد و همه مسئولان و سرای قوا با قدرت و قوت بایستند و با مفسدان کلان اقتصادی به صورت قاطع برخورد کنند.


سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به استجازه‌ رئیس قوه قضائیه از رهبر انقلاب اسلامی گفت: این استجازه موجب دو نتیجه می‌شود. یکی سرعت عمل در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد هست، چرا که برخی از مراحل از نظر زمان‌بندی برای رسیدگی کاهش پیدا می‌کند. نکته دیگر، قاطعیت برخورد است و شاهد خواهیم بود کسانی که طی ماه‌های اخیر نقش‌آفرینی کردند و باعث به‌هم ریختگی اوضاع ارز و سکه شدند محاکمه شوند و به کیفر خودشان برسند و آرامش اقتصادی بر کشور حاکم شود.


انتهای پیام/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته