دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1397 - 07:58
رئیس دانشگاه آزاد سمنان در گفتگو با آنا:

طرح‌های دانش‌بنیان متناسب با ظرفیت‌ واحدهای دانشگاهی پیگیری می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از پیگیری طرح‌های دانش‌بنیان و درآمدزای دانشگاه متبوعش متناسب با ظرفیت‌ واحدهای دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 303866

عبدالله خالصی‌دوست در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و جذب درآمدهای غیرشهریه را اقدامی صحیح دانست.


وی اظهار کرد: «دانشگاه به طور کلی دو بعد آموزشی و پژوهشی دارد. حرکت دانشگاه آزاد تاکنون در راستای چاپ مقاله، انتشار کتاب و فعالیت‌های علمی محض بوده است و کمتر به ابعاد عملی و ارتباط صنعت و دانشگاه توجه شده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: «در رویکرد فعلی، این موضوع مطرح است که دانشگاه باید مشکلات جامعه را حل کند؛ زیرا نمی‌توان نسبت به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود بی‌توجه بود، امیدواریم با این رویکرد هم مشکلات مردم تا حدود زیادی حل شود و هم دانشگاه پیش برود.»


وی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی هر زمان با چالشی روبه‌رو بوده، راهکاری هم برای آن پیدا کرده است. در شرایط کنونی دانشگاه با چالش کاهش دانشجو مواجه شده که جذب درآمدهای غیرشهریه می‌تواند راهکار آن باشد؛ البته فعالیت‌های دانش‌بنیان زمان‌بر و چند سال نیاز است تا یک شرکت دانش‌بنیان به نتیجه برسد.»


تمرکز هر واحد دانشگاهی بر حداقل یک طرح دانش‌بنیان


خالصی‌دوست گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است هرکدام از واحدهای دانشگاه آزاد استان سمنان، حداقل یک طرح پژوهشی و دانش‌بنیان را پیگیری و اجرا کنند. برای مثال در گرمسار، طرح احداث کارخانه فرآوری نمک نهایی و سرمایه‌گذار آن نیز تعیین شده که در حال رایزنی برای نهایی‌ کردن این طرح هستیم.»


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «دانشگاه آزاد سمنان نیز شرکت دانش‌بنیانی احداث کرده که خدمات مهندسی ارائه می‌کند و در حال تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط هستیم. دانشگاه آزاد دامغان هم روی طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای فعالیت می‌کند و در مهدی‌شهر نیز پرورش ماهی پیگیری می‌شود.»


وی اظهار کرد: «بنابراین متناسب با توانمندی‌های منطقه‌ای، هر واحد دانشگاهی ملزم شده روی یک طرح دانش‌بنیان تمرکز کند تا بتواند درآمدهای غیرشهریه جذب کند؛ البته با توجه به اینکه در فعالیت‌های اقتصادی، متغیرهای گوناگونی دخالت دارد و با توجه به شرایط اقتصادی ماه‌های اخیر کشور، اجرای این طرح‌ها باید با دقت انجام شود.»


انتهای پیام/4065/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته