دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 12:17

فراخوان بان‌کی‌مون برای تصویب پروتکل نهایی قاچاق انسان

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مقابله با قاچاق انسان، 30 جولای 2015 برابر با 8 مرداد ماه جاری، کشور‌های جهان را فراخواند تا افزون مبارزه با با پول شویی، کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی، از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب کنند.
کد خبر : 30385

به گزارش گروه اجتماعی آنا، در پیام بان‌ کی‌مون آمده است: جنایتکاران با فروش انسان‌ها در سراسر جهان سود می‌برند. زنان و دختران آسیب دیده بخش اعظم قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می‌دهند، همچنین قربانیان افرادی را در بر‌می‌گیرند که به سمت بهره‌کشی جنسی تحقیرکننده کشیده شده‌اند.


وی افزوده است:افراد قاچاق شده غالبا با وعده‌های دروغین کار با دستمزد مناسب فریب‌خورده و به بردگی گرفته می‌شوند. مهاجرانی که از دریاهای مرگبار و بیابان‌های سوزان عبور می‌کنند تا از منازعات، فقر و آزار و اذیت بگریزند ولی در معرض خطر قاچاق شدن قرار دارند. ممکن است افراد خود را در یک سرزمین خارجی تنها بیابند، جایی که گذرنامه ندارند و مجبور شده‌اند زیربارقرض بروند و برای کار از آنان بهره‌کشی می‌شود. ممکن است کودکان و جوانان خود را در موقعیتی یابند که زندگیشان بر باد رفته، از تحصیل آنان جلوگیری و رویاهایشان نقش برآب شده است. این تجاوز به اساسی‌ترین حقوق بشر و آزادی‌های اساسی آنان است.


همچنین در پیام دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید شده است: شبکه‌های جنایی قاچاق در کشورهایی توسعه پیدا می‌کنند که حکومت قانون ضعیف و همکاری‌های بین المللی دشوار است. از تمامی کشورها می‌خواهم با پول‌شویی مبارزه کنند و کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی، از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب کنند. همچنین باید کمک‌های هدفمند از جمله حفاظت و دسترسی به عدالت و درمان را برای نیازمندان فراهم سازیم. جا دارد تلاش اهدا کنندگانی را ارج نهیم که یاری رساندن به هزاران نفر را از طریق صندوق داوطلبانه سازمان ملل متحد برای قربانیان قاچاق انسان میسرساخته‌اند. در همین زمان بر کمک‌های‌ گسترده‌تر در راستای یاری رساندن به میلیون‌ها قربانی دیگر این جنایت تاکید دارم؛ جنایتی که با زندگی قربانیان راه خود را می‌گشاید.


بان‌ کی‌مون اضافه کرده است: تمام کشورها باید گردهم آیند تا در حالی‌ که جنایتکاران را تحت تعقیب و پیگرد قرار می‌دهند با حمایت و حفاظت از قربانیان بر این تهدید فراملی غلبه کنند. در روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان بیایید عزم خود را جزم کنیم تا به صورت واحد به نام عدالت و کرامت برای همه افراد بشرعمل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته