دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 12:19

مدیرکل نظارت سازمان غذا و دارو: باید در سلامت و حلال بودن کنسروهای گوشتی قاچاق شک کرد

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: باید در صحت، سلامت، ایمنی و حتی حلالیت کنسروهای گوشتی قاچاق شک کرد.
کد خبر : 30383

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هدایت حسینی با اشاره به کنسروهای گوشتی که اخیرا در برخی فروشگاه‌ها و همچنین از سوی برخی فروشندگان و در وانت‌بارها به فروش می‌رسند، افزود: از سوی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، هیچ مجوزی برای واردات فرآورده‌های گوشتی صادر نشده است و نخواهد شد.
وی ادامه داد: کنسروهای گوشتی وارداتی تقلبی، قاچاق و به طور قطع بدون مجوز سازمان غذا و دارو است، بنابراین به آسانی می‌توان در صحت، سلامت، ایمنی و حتی حلیت آنها تشکیک کرد.
حسینی یادآور شد: مردم باید بدانند که هرگونه واردات در حوزه فراورده‌های غذایی، پس از بررسی‌های لازم بازرسان مستقر در گمرک خواهد بود و مهمترین نظارت این بازرسان نیز بررسی وضع بهداشتی و همچنین بررسی حلیت آنها از سوی نماینده ولی فقیه است.
وی گفت: موارد دیگر مانند نمونه‌برداری از محموله و آزمون‌های مختلف کارهای معمولی است که همواره انجام می‌پذیرد تا سلامت مردم تضمین شود.
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مردم خواست همواره به بازرسان سازمان غذا و دارو اعتماد کنند و توصیه و هشدارهای بهداشتی این سازمان را جدی بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب