دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از وضعیت کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت؛

مطالبات مزدی کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت بالاخره پرداخت می‌شود؟

اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان کارکنان تعاونی سهام عدالت کشور مقابل وزارت اقتصاد و دارایی به روز دوم کشیده شد.
کد خبر : 303802

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صبح دوشنبه ۲۲مرداد ۹۷، کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت در اعتراض به عدم پرداخت ۴۱ ماه مطالبات مزدی خود از سازمان خصوصی‌سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین پیگیری موضوع امنیت شغلی‌شان برای چندمین بار مقابل وزارت اقتصاد و دارایی دست به تجمع زدند.
موضوع تجمع، درخواست پرداخت حقوق معوقه ۴۱ ماهه و نداشتن امنیت شغلی بعد از 12 سال کار بیمه‌ای کارکنان سهام عدالت و اعتراض به عدم اجرایی شدن وعده پور‌ی‌حسینی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر پرداخت معوقات سه ساله کارکنان سهام عدالت بود. ماه


بر اساس این گزارش، به دنبال این موضوع در تاریخ‌های 24 اردیبهشت و 28 خردادماه 97 در تجمعاتی که به همین دلیل جلوی وزارت اقتصاد انجام شد، مجدد قول داده شد طی دو هفته، معوقات پرداخت و امنیت شغلی این قشر زحمتکش را پیگیری کنند؛ اما این وعده نیز محقق نشد و بالاخره سی‌ام خردادماه 97 هیات وزیران با پیشنهاد شماره ۵۶۶۱۲ مورخ 28 خردادماه سالجاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای جبران خدمات و مانده مطالبات حقوق و دستمزد سنوات۹۴ تا ۹۶ کارکنان شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی مصوب کرد؛ اما مبلغ مذکور هنوز هم پرداخت نشده است.
پیش از این نیز کارکنان سهام عدالت در ماه‌های گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان خصوصی‌سازی و وزارت امور اقتصاد و دارایی تجمع کرده بودند که قول پرداخت حقوق و معوقات به آنها داده شد؛ ولی این پیگیری نیز نتیجه‌ای نداشته است.


به نظر می‌رسد این قشر زحمتکش که سالیان دراز برای خدمات‌رسانی به سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر وقت گذاشته‌اند کماکان در دریافت مطالبات خود از سازمان خصوصی‌سازی درمانده‌اند.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته