دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 23:26
رحمانی‌فضلی:

برخی در تأمین ارز بانک مرکزی کوتاهی کردند

وزیر کشور گفت: در نوسانات ارزی، برخی افراد که باید منابع ارزی را تأمین کرده و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دادند، کوتاهی کردند.
کد خبر : 303799

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در نخستین همایش ملی «تشکل‌های اقتصادی ایران» گفت: در نوسانات ارزی، برخی افراد که باید منابع ارزی را تأمین کرده و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دادند، کوتاهی کردند.


وی یادآوری کرد: فروردین‌ امسال در حوزه ارزی از سوی دولت، تصمیمی اتخاذ شد و در آن شرایط، با توجه به تهدیدهای تحریم، حرکتی مناسب صورت گرفت تا بتوان بازار را مدیریت کرد.
وزیر کشور افزود: هنگام اجرای این سیاست، با وضعیت تازه‌ای روبه‌رو شدیم و به سیاست‌های جدید ارزی نیاز بود که البته در این بخش، دو اتفاق رخ داد. برای نمونه، در تشخیص نیازهای ارزی، مسئولان انجمن صنایع غذایی اعلام کردند بعضی کالاها بیش از ۱۰ برابر نیاز، ثبت سفارش شد؛ تخصیص‌ها نیز بر اساس این تشخیص انجام شد.
در بخش مصرف نیز عرضه‌کنندگان، کالاهای خود را با نرخ بالاتری به فروش رساندند و نظارت دقیقی بر عرضه کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده بود، وجود نداشت.
وی تصریح کرد: دولت هر اندازه قدرت داشته باشد، اگر مردم به سیاست‌های آن باور نداشته باشند، کار پیش نمی‌رود و هر کس به دنبال منافع خود خواهد رفت.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تشکل‌های اقتصادی، چیزی کم نداریم. اکنون 8 هزار تشکل ثبت شده در کشور وجود دارد؛ اما مسئله این است که چقدر این تشکل‌ها را قبول داریم؟ چقدر به آنها مسئولیت می‌دهیم؟ آنها چقدر مسئولیت‌پذیرند و جایگاه خود را باور دارند؟
وی ادامه داد: در هرکدام از این تشکل‌ها، ما با این مسئله روبه‌رو هستیم که در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند که یکی از علت‌های آن، به فقدان باور و دیگری به فرهنگ جامعه برمی‌گردد.
انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: رحمانی فضلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته