دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 19:34
سلطانی‌فر:

ثبت جهانی چوگان حق ایران بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: چوگان ورزش ایرانی است و ثبت این رشته در یونسکو حق ایران بود.
کد خبر : 303760

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم رونمایی از سند ثبت جهانی چوگان به نام ایران در یونسکو در جمع خبرنگاران گفت: این ورزش ریشه دیرینه در فرهنگ و تاریخ ما دارد و حتی در آموزه‌های مذهبی ما به آن توصیه شده است. گسترش این ورزش بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است البته در طول 40 سال گذشته با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است اما خوشبختانه با پیگیری‌های میراث فرهنگی و فدراسیون چوگان روند رو به رشدی پیدا کرد تا اینکه ثبت جهانی شد. کارهای خوب و فشرده‌ای انجام شده است. ما به آن چیزی که در چوگان می‌خواستیم رسیده‌ایم ثبت جهانی چوگان حق ایران بود و ما به حق‌مان رسیدیم.


وی ادامه داد:‌ مردم حالا از ما توسعه و گسترش این رشته ورزشی را می‌خواهند و امیدوارم که مقام‌های جهانی کسب کنیم. تلاش‌های وزارت ورزش هم این است که بتوانیم مجموعه فعال‌تری داشته باشیم که در حال حاضر هفت استان ما هیأت چوگان مستقل دارند و پنج استان دیگر متقاضی هستند.


وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: بدون شک این ورزش مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان است و ما باید یک‌سری کارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که همه استان‌ها با استفاده از زمین‌هایی که داریم این ورزش را توسعه بدهند. در این زمینه مقداری هم از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته