دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 11:45
یک متخصص قلب و عروق در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

لثه سالم نقش حیاتی در داشتن «قلب سالم» دارد

یک متخصص قلب و عروق، عنوان کرد: عفونت‌های لثه به راحتی می‌تواند از طریق جریان خون وارد قلب شود و موجب بروز مشکلات قلبی شود به همین دلیل به بیماران مبتلا به بیماری‌های دریچه قلب توصیه می‌شود، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند.
کد خبر : 30368

دکتر بابک حیدری اقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه لثه سالم نقش حیاتی در داشتن قلب سالم دارد، گفت: افرادی که دچار مشکلاتی در دریچه قلب از جمله دریچه میترال، سه لتی، آئورت و ... هستند باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه زیادی داشته باشند زیرا اگر این دسته از بیماران دچار عفونت لثه شوند، عفونت به راحتی از طریق جریان خون وارد قلب می‌شود و مشکلات قلبی را برای آنها به همراه خواهد داشت.


وی افزود: بر این اساس به افراد مبتلا به بیماری‌های دریچه قلب توصیه می‌شود به صورت مرتب به دندانپزشکی مراجعه کنند و در صورت بروز هر گونه عفونت دهانی از آنتی بیوتیک‌های مناسب استفاده کنند.


این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: برخی از تئوری‌ها نشان داده است برخی میکروب‌های که در راه‌های هوایی لثه وجود دارند نیز می‌تواند موجب ایجاد و پیشرفت بیماری‌های عروق کرونر داشته باشد.


وی افزود: به همین دلیل علاوه بر مسواک استفاده از نخ دادن و دهان شویه به بیماران قلبی توصیه می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته