دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 14:59

توسعه فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در گرو سپردن امور به دانشجویان است

رئیس دانشگاه اعلام مطرح کرد:‌ توسعه فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در گرو سپردن امور به دانشجویان است.
کد خبر : 303671

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست هیات رئیسه دانشگاه ایلام با حضور عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کل کشور و عضو هیات امنای دانشگاه برگزار شد.


علی اکبری در این نشست اظهار کرد: بهترین‌های دانشگاه ایلام عضو هیات رئیسه دانشگاه هستند که این امر در کنار همراهی و همدلی این عزیزان، توسعه متوازن و مطلوب دانشگاه ایلام را در پی داشته است.


وی افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جزو ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور قرار دارد و با اهتمامی که صورت گرفت، در طول سه سال گذشته، آزمایشگاه‌های دانشگاه از ۶۰ به ۹۰ رسید که آماری قابل توجه است.


رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: در حوزه آموزشی، برای اولین بار دانشجوی دانشگاه ایلام جزو ۲۷ دانشجوی نمونه کشور قرار گرفت و مجوز استخدام ۲۰ عضو هیات علمی به صورت سالیانه اخذ شد که درصددیم این سهمیه به رشته‌های مورد نیاز جامعه اختصاص یابد.


وی درباره وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام گفت: با اعتماد به دانشجویان و واگذار کردن اجرای برنامه‌ها به آنان زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه فراهم شد و انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های دانشجویی توانستند رتبه‌های مختلف کشوری و منطقه‌ای را کسب کنند.


رئیس شورای فرهنگی دانشگاه ایلام افزود: فضای باز سیاسی و فرهنگی بر دانشگاه حاکم است و در طول چند سال اخیر برنامه‌های متعددی از سوی تشکل‌های مختلف با گرایش‌های متنوع برگزار شد و سخنرانان زیادی با اندیشه‌های متفاوت در دانشگاه حضور یافتند.


وی در زمینه تحولات صورت گرفته در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی، بیان کرد: زمانی که تصدی دانشگاه ایلام را برعهده گرفتم، ۹۵ درصد اعتبارات دانشگاه در زمینه پرداخت حقوق هزینه می‌شد و دانشگاه مقدار قابل توجهی بدهی داشت، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، بودجه دانشگاه دو برابر شد و درصد اعتبارات پرداختی از ۹۵ به ۷۵ کاهش یافت و تمام بدهی‌های دانشگاه نیز تسویه شد.


رئیس دانشگاه ایلام، به وضعیت مطلوب حوزه دانشجویی اشاره کرد و گفت: همواره اقدامات و برنامه‌های خوبی در حوزه دانشجویی انجام شده است و زمنیه ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانشجویان فراهم شده و برای همین این عزیزان موفق به کسب عناوین مختلف کشوری، استانی و منطقه‌ای شده‌اند.


وی افزود: در راستای ارتقای سلامت جسم و روان دانشگاهیان، مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه افتتاح شد که به صورت رایگان خدمات متنوعی را به دانشگاهیان ارائه می‌کند. همچنین خدمات سلف سرویس دانشجویان و استادان و کارکنان ارتقا یافته است.


در این نشست آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از دانشگاه داشتم، روند توسعه مطلوب دانشگاه در حوزه‌های مختلف و بخصوص عمرانی را شاهد بودم که به سهم خودم و به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور و عضو هیات امنای دانشگاه ایلام، کمال تقدیر و تشکر را در این زمینه دارم و انتظار دارم این روند به نحو مطلوب ادامه یابد.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه ایلام باید به نحو مطلوب از ظرفیت‌های ملی و استانی بهره‌برداری لازم را داشته باشد، بر حمایت و همکاری خود در این زمینه تأکید کرد.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته