دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 13:39
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح:

نگاه رهبر انقلاب به نوآوری زمینه‌ساز دستاوردهای بزرگ ارتش است

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله نوآوری یک نگاه همه‌جانبه است و همین نگاه زمینه‌ساز بسیاری از دستاوردهای بزرگ برای نیروی‌های مسلح شده است‌.
کد خبر : 303638

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سه‌دهی امروز صبح در سخنانی در اولین جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو گفت: ویژگی‌ها و خصلتی که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است مهم بوده و همچنین پیروزی‌ انقلاب اسلامی باعث شد تا این ایده‌ها در ارتش کاربردی شود.


وی ادامه داد: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله نوآوری یک نگاه همه‌جانبه است و همین نگاه زمینه‌ساز بسیاری از دستاوردهای بزرگ برای نیروی‌های مسلح شده است‌.


سه‌‌دهی افزود: در رژیم گذشته هم ما ارتش داشتیم اما ارتش وابسته بود و نیروهای آمریکایی بر ارتش ایران حکومت می‌کردند. حتی زمانی‌که همه‌پرسی انگلیسی برای جدایی بحرین از ایران برگزار شد ارتش نمی‌توانست دخالت کند و نشان می‌دهد که در آن زمان وضعیت ارتش چه‌قدر پیچیده و اسف‌بار بود. لذا حق انقلاب اسلامی بود که در برابر نقش مستشاری آمریکا بایستد اما متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی برخی‌ افراد در قالب دولت موقت می‌خواستند نقش مستشاری آمریکا ادامه یابد اما امام خمینی(ره) اجازه این کار را ندادند.


رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی عمده‌ افسران نیروی هوایی ارتش نزد امام آمدند و گفتند که ما در تولید قطعات و تعمیر هواپیماهای جنگی با مشکل رو‌به‌رو هستیم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم اما امام گفتند که بروید خودتان تولید کنید و همین سبب شد تا جهاد خودکفایی در بدنه ارتش به‌جود آید و پس از آن در سال ۶۲ این ایده به سایر یگان‌های ارتش تسری یافت.


انتهای پیام/4003


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته