دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 12:06
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

افراد در جنگ نرم بدون آنکه بدانند یار دشمن می‌شوند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن ‌به‌خوبی می‌داند که در جنگ سخت یکپارچگی بیشتر می‌شود اما در جنگ نرم امکان دارد افراد بدون آن‌که بدانند یار دشمن شوند.
کد خبر : 303601

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس محمدحسنی در اولین جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: رهبری معظم کل قوا فرمودند که ما در یک پیچ قرار گرفته‌ایم و تأکید ایشان بر این موضوع بنا بر چهار دلیل است. اول پیدایش نشانه‌های رویکرد خدامحوری در بشریت است.


وی افزود: دوم اینکه مارکسیسم و لیبرال دموکراسی غرب جذابیتی ندارد و فقط اسلام حقیقت دارد و اگر آدرس درست را به مردم جهان بدهیم این پیچ تاریخی، آمریکا را از گردانه رقابت خارج خواهد ساخت. سوم این‌که شاهد کنشگران جدیدی در عرصه جهانی هستیم و دیگر آمریکا کدخدای جهان نیست.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه‌ داد: چهارمین دلیل مربوط به تغییر رویکرد قدرت‌های جهانی و استکباری در شیوه مبارزه با مخالفانشان است؛ یعنی آن‌ها به‌دلیل هزینه بالای جنگ سخت در صدد جایگزینی آن با جنگ نرم هستند و از آن‌جا که استکبار دیگر دست برتر در جنگ سخت ندارد به جنگ نرم روی آورده و امروز شاهد هستیم مجاهدان اسلام تنها قدرت حقیقی در راه خدا هستند. همچنین دشمن ‌به‌خوبی می‌داند که در جنگ سخت یکپارچگی بیشتر می‌شود اما در جنگ نرم امکان دارد افراد بدون آن‌که بدانند یار دشمن شوند.


محمدحسنی افزود: برای این‌که بتوانیم از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کنیم باید در شیوه مقابله با دشمن نوآوری داشته باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن متوجه نشود از کجا قرار است آسیب ببیند.


وی در پایان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش باسواد و ایده‌پرداز است و دیگر غافل‌گیر نمی‌شود و همین ارتش بیکار ننشسته و افکاری در ذهن دارد که دشمن از آن‌ها آگاه نیست.


انتهای پیام/4003/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته