دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 14:31
رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان‌ملل متحد:

حملات ترامپ به رسانه‌ها عامل اصلی تحریک خشونت است

رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به حملات دونالد ترامپ به اصحاب رسانه واکنش نشان داد و طی سخنانی خواستار بازخواست رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به اظهاراتش گردید.
کد خبر : 303566

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، رعد الحسین گفت: حملات دونالد ترامپ به اصحاب رسانه و مطبوعات باعث بوجود آمدن خشونت و یا خودسانسوری خبرنگاران می‌شود.


رعد الحسین شاهزاده و دیپلمات اردنی که برای دوره دوم چهار ساله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد انصراف داد و عنوان کرد، علیرغم دولت پیشین آمریکا، دولت ترامپ هیچ توجه و نگرانی نسبت به وضعیت حقوق‌ بشر ندارد و بارها با لفاظی و سخنان تند علیه اصحاب رسانه موضع‌گیری کرده است.


زید الحسین در مصاحبه با روزنامه گاردین اظهارکرد، باید در دادگاهی ترامپ به دلیل سخنان تحریک‌آمیز به خشونت نسبت به اصحاب رسانه مورد بازخواست قراربگیرد زیرا بدون وجود رسانه و خبرنگار عدم شفافیت و سانسور به صورت همگانی منتشر می‌گردد.


لازم به ذکر است بعد از آنکه ترامپ طی سخنانی اصحاب رسانه و خبرنگاران را دشمن مردم نامید، مارجری پریتچارد معاون سردبیر روزنامه بوستون گلوب با اشاره به الفاظی که ترامپ در مورد روزنامه‌نگاران به کار برده است گفت: ما دشمن مردم نیستیم.


بوستون گلوب از سردبیران روزنامه‌های سراسر آمریکا خواسته تا در تاریخ شانزدهم اوت با انتشار سرمقاله‌هایی به آنچه که جنگ کثیف علیه رسانه‌های آزاد خوانده شده واکنش نشان دهند.


در پی درخواست بوستون گلوب از اصحاب رسانه، نشریات شهرهای بزرگ آمریکا از جمله هیوستن کرونیکل، مینیاپولیس استار تریبیون، میامی هرالد و دنور پست در این جنبش مشارکت خواهند کرد.


انتهای پیام/4077/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته