دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1397 - 00:05
یاران مهربان/31

تیستو سبز انگشتی؛ پسری با انگشتان جادویی

«تیستو سبز انگشتی» عنوان کتابی است که کاراکتر اصلی آن با انگشتان جادویی این توانایی را دارد که هر چیز را به گل و گیاه تبدیل کند.
کد خبر : 303500

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «تیستو سبز انگشتی» نوشته «موریس دروئون» و ترجمه لیلی گلستان است که برای گروه سنی ۱۰ سال به بالا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.


به گفته نویسنده کتاب، تیستو کودکی است که نمی‌تواند این را بپذیرد که آدم بزرگ‌ها با عقاید و افکار از پیش ساخته‌شده‌شان دنیا را به او بشناسانند. هنگامی‌ که نگاهش را با دیدی تازه بر اشیا و آدم‌ها می‌دوزد، متوجه آدم‌بزرگ‌ها می‌شود که با عینک‌ عادت به همه چیز نگاه می‌کنند. انگشتان او که خاصیت سبزکننده دارند، به تیستو قدرتی داده تا وقتی با بذر هر گیاهی که تماس برقرار می‌کند، بذر را سبز کند، به طوری که به سرعت به گیاهی زیبا تبدیل می‌شود.


این داستان تاکنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده و مخاطبان و استقبال‌کنندگان بسباری در دنیا دارد. کتاب در ایران هم برای اولین بار در سال 1352 با ترجمه لیلی گلستان منتشر شد.


تیستو سبز انگشتی 20 فصل دارد و در قالب 112 صفحه با ویرایش جدید و بهای 5 هزار و 300 تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته