دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 12:06

انتقاد از رقابت ناسالم «محصولات گواهی‌شده» با محصولات «ارگانیک»

دبیر انجمن ارگانیک کشور با انتقاد از ارائه مجوز به «محصولات سالم و گواهی‌شده» در بازار صنایع غذایی گفت: متاسفانه پس از ورود محصولات ارگانیک به کشور، محصولات دیگری با عناوین مختلف مانند گواهی‌شده و سالم وارد بازار عرضه شد، در حالی که اصل موجودیت این محصولات زیر سوال است.
کد خبر : 30336

مهدی مهدی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ما در کشور نیازی به ارائه گواهی سلامت برای محصولات نداریم، افزود: هر محصولی که قرار است مردم آن را مصرف کنند باید سالم باشد.


وی تصریح کرد: شاید کم‌تر از 10 درصد تولید کل محصولات کشور دارای نقص و اشکال باشد، اما متاسفانه به جای شناسایی و رفع ایراد این 10 درصد به 90 درصد باقی مانده گواهی سلامت و جایزه می‌دهند!


دبیر انجمن ارگانیک کشور اضافه کرد: عرضه محصولات مشابه ارگانیک موجب می‌شود تولیدکننده واقعی و کشاورز متضرر شود، چرا که به علت نبود بازار صادراتی و حتی مصرف داخلی، کشاورز پس از مدتی حاضر نخواهد بود در مسیر واقعی تولید محصولات ارگانیک قدم بردارد.


وی تاکید کرد: متاسفانه هر 6 ماه یک بار محصول جدیدی مشابه و در رقابت با محصولات ارگانیک وارد بازار می‌شود که باید علت این امر در سیاست‌گذاری‌های کلان بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته