دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 11:44
با موافقت مجلس

اضافه کار کارکنان دولت مشمول کسر بیمه تأمین اجتماعی می‌شود

بر اساس مصوبه مجلس، بازنشستگانی که به صورت پیمانی و قراردادی بوده و تابع صندوق تأمین اجتماعی نیز هستند که در ایام اشتغال آنها از اضافه کاری‌شان، حق بیمه کسر می‌شده، در زمان پرداخت پاداش بازنشستگی، این کسورات برای آنها محاسبه خواهد شد و در نتیجه پاداش بازنشستگی آنها افزایش می‌یابد.
کد خبر : 30329

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه 7 مرداد- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح یک فوریتی استفساریه «ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه» را بررسی کردند.


به موجب مصوبه امروز مجلس اضافه‌کار کارکنان دولت مشمول کسر بیمه خواهد شد. در این استفساریه آمده که صدر ماده 59 قنون برنامه پنجم، ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره الحاقی آن را در خصوص عدم کسر کسور بازنشستگی از فوق‌العاده اضافه کاری کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تابع صندوق تامین اجتماعی، در دوران اجرای برنامه‌ی پنجم موقوف‌الاجرا کرده است.


بر اساس این استفساریه، بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی که به صورت پیمانی و قراردادی بوده و تابع صندوق تأمین اجتماعی نیز هستند و در ایام اشتغال آنها از اضافه کاری‌شان، حق بیمه کسر می‌شده، در زمان پرداخت پاداش بازنشستگی، این کسورات برای آنها محاسبه خواهد شد و در نتیجه پاداش بازنشستگی آنها افزایش می‌یابد.


این حکم شامل بازنشستگانی است که قبل از سال ۸۶ بازنشسته شده‌اند، زیرا پس از تصویب برنامه پنجم توسعه، در ماده ۵۹ این برنامه آمده است که نباید از اضافه‌کاری کارمندان، حق بیمه کسر شود؛ بنابراین این حقوق به بازنشستگان پس از سال ۸۶ تعلق نخواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته