دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 11:23
وزیر کشور عراق:

مرزهای عراق به روی ایران بسته نمی‌شود

وزیر کشور عراق بر باز بودن مرزهای این کشور به روی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا خبر داد و گفت تحریم‌ها هیچ ارتباطی به بستن گذرگاه‌های مرزی ندارد.
کد خبر : 303277

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عاجل، قاسم اعرجی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت مرزهای عراق با ایران هرگز بسته نخواهد شد.


وی در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی الزهرا در بغداد افزود: «در تحریم‌های آمریکا موردی دال بر بستن گذرگاه‌ها و جلوگیری از عبور و مرور وجود ندارد و موضوع مدنظر این است که نباید با ایران تنها با دلار معامله کرد.»


اظهارات اعرجی در حالی است که فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق به تازگی در مصاحبه با شبکه الحره گفته بود اوضاع عراق و نوع رابطه این کشور با ایران و منافع مشترک تهران و بغداد به گونه‌ای است که عراق نمی‌تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند باشد.


معصوم همچنین نسبت به افزایش فشار علیه ایران هشدار داد و گفت این فشارها می‌تواند با پاسخ ایران همراه شود که در نهایت پیامدهایی را برای کشورهای مجاور ایران به ارمغان می‌آورد.


رئیس‌جمهور عراق با تأکید بر اینکه بغداد هنوز تصمیمی درباره تعهد داشتن یا نداشتن عراق به این تحریم‌ها نگرفته است گفت: «گمان نمی‌کنم عراق به صورت کامل به تحریم‌ها علیه ایران متعهد باشد زیرا افزایش فشار علیه ایران و پاسخ احتمالی ایران به این فشارها می‌تواند بر عراق تأثیرگذار باشد و به سود عراق نیست وارد این مناقشات شود.»


رئیس‌جمهور عراق افزود: «ممکن است در برخی موارد عراق به این تحریم‌ها متعهد باشد که آن هم باید بررسی و ارزیابی شود که البته به صورت بی‌قید و شرط نخواهد بود. با توجه به روابط دو کشور و منافع مشترک عراق و ایران عراق نمی‌تواند در کنار کشورهایی باشد که علیه ایران هستند و این کشور را تحریم می‌کنند.»


انتهای پیام/4077/4033



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب