دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 05:32

تعویق در پروژه کاوشگر خورشیدی ناسا به علت نقص فنی

بروز نقض فنی در آخرین لحظات، پرتاب موشک کاوشگر خورشیدی ناسا را بار دیگر به تعویق انداخت.
کد خبر : 303209

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بروز نقض فنی، پرتاب کاوشگر خورشیدی «پارکر سولار» ناسا را که قرار بود بیش از هر کاوشگر دیگری به مدار خورشید نزدیک شود، به تعویق انداخت. بروز نقض فنی در آخرین دقیقه پرتاب موشکی که قرار بود کاوشگر پارکر را از پایگاه «کیپ کارناوال» در فلوریدا به فضا پرتاب کند، با تاخیر مواجه کرد.


بر اساس این گزارش، پرتاب کاوشگر پارکر سولار صبح روز گذشته که شمارش معکوس به یک دقیقه و 55 ثانیه رسید ،متوقف شد. آنطور که شرکت «یونایتد لانچ» مجری این طرح اعلام کرده ، قرار است پرتاب این کاوشگر بعد از رفع مشکلات پیش آمده، امروز از سرگرفته شود.


آنطور که این رسانه گزارش کرده، با این رخداد جدید، حالا اجرای این ماموریت 1.5 میلیون دلاری، با تأخیری یک هفته‌ای روبرو شده است. همچنین، به صدا درآمدن زنگ فشار قرمز برای سیستم گاز هلیم، موجب صدور توقف پرتاب این راکت از سوی مسئولان ناسا شد. این درحالی است که هزاران بازدید کننده از بخش‌های مختلف آمریکا چون دانشگاه شیکاگو برای مشاهده این پرتاب حاضر بودند.


گفته می‌شود که موشک پرتابگر، این کاوشگر را به محدوده درونی منظومه شمسی می‌برد و کاوشگر پارکر در 12 هفته به نزدیک خورشید می‌رسد. ناسا اعلام کرده، این ماموریت هفت سال طول می‌کشد.


منبع: فارس


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته