دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت برای توسعه گلخانه‌ها در کشور

وزیر جهادکشاورزی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای شتاب‌بخشی به توسعه گلخانه‌ها در کشور خبر داد و گفت: ۴۵ درصد از تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
کد خبر : 303186

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در سفر به استان مازندران و در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم قلی‌زاده در شهرستان آمل اظهار کرد: کشت گلخانه‌‌ای صرفه‌جویی فوق‌العاده زیادی در مصرف آب دارد و با اشتغالزایی بالا (۱۰ نفر در هر هکتار) جزو طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به اینکه این گلخانه، مدرن‌ترین گلخانه در دنیاست که با سرمایه‌گذاری کارآفرین آملی و کمک هلندی‌ها ایجاد شده است، گفت که کشت این گلخانه به صورت هیدروپونیک است و با توجه به این که این منطقه نزدیک به 1000 میلی‌متر بارندگی دارد، در هکتار ۱۰ هزار متر می‌‌توانند جمع آوری آب داشته باشند و آب مورد نیاز این گلخانه از باران تامین می‌‌شود.


حجتی ادامه داد: گازکربنیک مورد نیاز این گلخانه از اگزوز تاسیسات گرمایشی به صورت اتوماتیک در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که بازدهی محصول در سال حداقل ۳۰ درصد افزایش یابد.


وی بیان کرد: خوشبختانه با بازاری که در زمینه سبزی و سرشاخه گل‌های زینتی در شمال کشور وجود دارد و این سرمایه‌گذاری‌‌هایی که اینجا در حال انجام است و با توجه به این که مصرف آب در این گلخانه صفر است، این اقدام جای تقدیر دارد.


وزیر جهادکشاورزی اظهار امیدواری کرد؛ با پشتیبانی‌‌هایی که دولت به عمل می‌آورد و همت کارآفرینان، بتوانیم هر چه بیشتر به اجرای این طرح‌‌ها شتاب ببخشیم.


وی ادامه داد: متاسفانه سطح گلخانه‌‌های کشور ما خیلی کم است و نسبت به نیاز و ضرورتی که هست و با توجه به تنگنا‌هایی که در زمینه‌های آبی و اشتغال داریم و بازارهای خوبی که در داخل و خارج کشور وجود دارد، لازم است همه مسئولان، استانداران، همکاران در جهادکشاورزی، بانک‌‌ها و سایر دستگاه‌‌ها دست به دست هم دهند و در رابطه با مجوز‌های زیادی که سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، تسهیل‌گری کنند و در مسیر ضرورت کشور که شتاب بخشی به توسعه گلخانه‌هاست،گام بردارند.


وزیر جهادکشاورزی در خصوص حمایت‌های تسهیلاتی در زمینه توسعه گلخانه‌ها،تصریح کرد: ارزان‌ترین تسهیلاتی که در هر نقطه‌ای از کشور وجود دارد، اولویت اول آن به گلخانه‌ها اختصاص دارد.


حجتی اضافه کرد: علاوه بر آن بخشی از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی که در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار می‌گیرد، از محل تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که دولت و مجلس تصویب کردند، ۴۵ درصد آن در اختیار بخش کشاورزی است و با اولویت برای توسعه گلخانه‌ها پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته