دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 10:04

دنیامالی: سوداگران در حال تجاوز به مناطق حاشیه‌ای تهران هستند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سوداگران در حال تجاوز به مناطق حاشیه‌ای تهران هستند، گفت: مدیریت شهری در حوزه‌های حاشیه‌ای و بالادستی شهر اختیاری ندارد بنابراین برای جلوگیری و مقابله با بحران، نیازمند ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاهی هستیم.
کد خبر : 30317

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: واقعیت این است که برخی اقدامات وظیفه شورای شهر و مدیریت شهری نبوده و در حوزه اختیارات آنها هم نیست بنابراین برای جلوگیری از تلفات جانی و مالی که می‌تواند بر اثر بروز بلایای طبیعی در حاشیه پایتخت ایجاد شود، باید تعاملی بین مدیریت شهری، وزارت کشور، وزارت نیرو و وزارت راه به‌وجود آید تا بتوان در مواقع بحران یا قبل و بعد از آن اقدام‌هایی هماهنگ و مشخص انجام داد.


وی اضافه کرد: البته مدیریت شهری برای آنکه بتواند آسیب‌پذیری شهروندان را به هنگام بروز حادثه به حداقل برساند، برای تمامی رود‌دره‌های شهر برنامه‌ ساماندهی داشت که مربوط به 25 سال پیش بوده و به تدریج این اقدام آغاز شده است.


این عضو شورای شهر چهارم یادآور شد: مشکلی که در این خصوص وجود دارد، مربوط به حاشیه شهر تهران است که ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آن و به خصوص در حریم رودخانه‌ها در توفان اخیر، باعث ایجاد سیلاب شد و جان چندین نفر از هموطنانمان را گرفت.


سوداگران در حال تجاوز به مناطق حاشیه‌ای تهران هستند


دنیامالی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سوداگران اکنون در حال تجاوز به مناطق حاشیه‌ای تهران هستند. تجاوزی که به روستاها و بخش‌هایی که در اطراف و بالادست رودخانه‌ها صورت می‌گیرد و در آنها ساخت‌وسازهایی می‌شوذ که علت جدی بروز مخاطرات جدی برای پایتخت است.


وی گفت: از آنجا که ضوابط و مقررات در حوزه حاشیه‌ای شهر متولی مشخصی ندارد، بسیاری از این ساخت‌وسازها به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و شورای شهر تهران هم اختیار قانونی برای برخورد با آنها ندارد چراکه وزارت نیرو متولی اصلی کنترل این ساخت‌وسازهاست. البته بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در این قضیه مسئولیت‌هایی دارند.


این عضو شورای چهارم در خصوص مشکلات موجود در حریم روددره‌های تهران هم توضیح داد: با وجود تلاش‌هایی که مدیریت شهری انجام می‌دهد، در مصب رودخانه‌ها و حاشیه آن‌ها سازه‌هایی ایجاد شده است که غیرقانونی است و هر چه سریعتر باید با آن برخورد شود.


رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تاکید می‌کند: به باور اعضای شورای شهر تهران تا زمانی که مداخلات و تجاوزها به محدوده رودخانه‌ها همچنان ادامه داشته باشد در آینده باز هم شاهد ایجاد خسارت‌های سنگین در اثر بروز بلایای طبیعی خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته