دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 03:32
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

هجوم مرزنشینان کشورهای همسایه برای خرید کالاهای اساسی داخل ایران

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی به مردم تاکید کرد.
کد خبر : 303159

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدتقی کبیری درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز،گفت: بعد از نوسانات بازار ارز قیمت کالاهای مختلف با تغییر قابل توجهی روبرو شده و متاسفانه نرخ برخی از کالاها به‌صورت نجومی بالا رفته است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بخشی از رشد قیمت کالاها در مدت اخیر منطقی بوده و در هر صورت باید پذیرفت افزایش نرخ ارز تاثیراتی در رشد قیمت سایر کالاها به لحاظ اقتصادی دارد، اما انتقادی که وارد است بحث افزایش کاذب نرخ‌ها و گرانی‌هاست.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود افزایش محدود حقوق کارکنان و کارگران در سال 97 در حال حاضر قیمت کالاهای اساسی حدود 30 الی 40 درصد افزایش یافته و حتی نرخ برخی کالاها بیش از 40 درصد با رشد روبه‌رو شده که بیانگر این است که تامین معیشت خانوارها با دشواری روبه‌رو شده است.


کبیری تصریح کرد: نظارت بر روند توزیع و فروش کالاهای اساسی که با نرخ ارز ترجیحی وارد کشور شده‌اند نباید ضعیف باشد و در این زمینه باید دستگاه‌های ذی‌ربط هر چند مدت گزارش ارائه کنند.


وی ادامه داد: در شهرهای مرزی باید نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی بیشتر باشد، چرا که بر اساس گزارش‌ها، مرزنشینان کشورهای همسایه با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در ایران، برای خرید کالاهای اساسی به ایران مراجعه می‌کنند تا بتوانند حجم قابل توجهی کالاهای اساسی داخل ایران را خریداری کنند.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تخصیص نرخ ارز دولتی با هدف تامین کالاهای اساسی با قیمت مناسب انجام شده، بنابراین نباید اجازه داد این کالاها به نرخ ارز آزاد به مردم فروخته شوند یا اینکه توسط مرزنشینان کشورهای همسایه خریداری و از کشور خارج شوند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته