دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 00:21
راشاتودی نوشت؛

ایرلاین‌های آمریکایی نگران پاسخ روسیه به تحریم‌ها

راشاتودی نوشت: پاسخ احتمالی روسیه به تحریم شرکت هواپیمایی ایرفلوت، شرکت‌های آمریکایی را زمین‌گیر خواهد کرد.
کد خبر : 303138

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، واشنگتن در جدیدترین اقدام تهدیدآمیز خود علیه مسکو، اعلام کرده است که پروازهای بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه را به آمریکا ممنوع خواهد کرد. هرچند به ظاهر، این اقدام برای اعمال فشار بر روسیه انجام خواهد گرفت، اما کارشناسان معتقدند که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی نیز در اثر پاسخ متقابل روسیه به این اقدام آمریکا به شدت آسیب خواهند دید.


یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با راشاتودی گفت: در صورتی که روسیه در پاسخ به تحریم احتمالی ایرفلوت، بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور، تعرفه استفاده از حریم هوایی روسیه را برای هواپیماهای باربری آمریکا بالا ببرد، شرکت‌های حمل و نقل هوایی آمریکا زیان مالی هنگفتی را متقبل خواهند شد.


واشنگتن روز پنج شنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. مقامات آمریکا ادعا کرده‌اند که دلیل این تحریم‌ها مسموم کردن جاسوس دوجانبه روس‌تبار، سرگئی اسکریپال در انگلیس عنوان شده است. هرچند روسیه به طور مکرر این اتهام را رد کرده است.


یکی از تحریم‌هایی که آمریکا، روسیه را به اجرای آن تهدید کرده است، تحریم پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایرفلوت به آمریکاست. تحلیلگران اعلام کرده‌اند که این تصمیم روسیه، برای آمریکا خیلی سنگین نخواهد بود، اما مؤثر است، زیرا هواپیماهای شرکت‌های آمریکایی مجبور خواهند شد در مسیر پرواز خود به آسیا، روسیه را دور بزنند.


یک تحلیلگر اقتصادی به راشاتودی گفت: با در نظر گرفتن هزینه سوخت که در بازار کالاهای اولیه بسیار بالاست، این اقدام روسیه با مجبور کردن هواپیماهای آمریکایی به تغییر مسیر خود به سمت آسیا بر سودآوری این شرکت‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب