برگزارى نهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتى شریف در مهرماه
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، نهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 22 الی 24 مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
نمایشگاه کار، رویدادی است که تعداد زیادی از جویندگانکار و شرکتها برای تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز و معرفی شرکتهایشان در آن حضور خواهند داشت.
محمد شریفخانی دبیر نهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در این باره گفت: امروزه با استفاده از آموزههای جهانی به وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشد تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم گردد و در این مسیر سطح خدماترسانی به جامعه ارتقا یابد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب و کار نامیده می شوند این است که پروژه ای با هدف روشهای جدید اطلاعرسانی نیازهای محیطهای کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغالتحصیلان تعریف کنند، ضمنا لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب و کار را در کشور فراهم کنیم.
شریفخانی اذعان کرد: از طرفی جذب کارجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن تواناییها و ویژگیهایی است که بخشی از آنها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد شود. به نظر میرسد عدم تناسب بین فرآیندها و مواد آموزشی رشتههای تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارتها و تواناییهای مورد نیاز بازار کار، مهمترین عامل موفق نبودن فارغالتحصیلان در کاریابی و اشتغال است و علاوه بر این برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی است بر اشتغال فارغالتحصیلان نیز تاثیر بسزایی دارند. نمایشگاه کار میتواند بستری برای پر کردن این خلا باشد.
دبیر نمایشگاه کار در ادامه خاطرنشان کرد: رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان به ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی میشوند از یک سو و نبود بستری مناسب برای تقابل مستقیم کارفرمایان و کارجویان به عنوان روشی جدید در اطلاعرسانی نیازهای محیطهای کار و اجتماع از سویی دیگر، دانشگاه صنعتی شریف را بر آن داشت تا اقدام به بر پایی دومین نمایشگاه ملی کار و آموزش (Job Fair & Training) در بهمن 97 کند.
وی افزود: هدف این نمایشگاه و کارگاههای آموزشی، در وهله اول معرفی فرصتهای شغلی موجود برای کارجویان است و در مراحل بعدی معرفی شرکتها، معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به کارجویان و تازه فارغالتحصیلان برای یافتن شغل آینده، نحوه تعامل و ارتباط با صنعت و ... است. از طرفی اینگونه نمایشگاهها فرصت مناسبی را برای شرکتها و سازمانها فراهم میآورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام کنند.
شریفخانی در ادامه، معرفی فرصتهای شغلی موجود در بازارکار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان، آشنایی با انتظارات و مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکتهای کارآفرین، معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمهمرتبط با رشتهتحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارتهای شغلی، برپایی کارگاههای آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریههای شغلی در بازارکار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را از جمله مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.
دبیر نهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.
شریفخانی یادآوری کرد: اینگونه نمایشگاهها فرصت مناسبی را برای شرکتها و سازمانها فراهم میآورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام کنند.
وی در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کار برای عموم در صورت ثبتنام در سایت نمایشگاه، رایگان است و علاقهمندان میتوانند جهت حضور در نمایشگاه در وب سایت این نمایشگاه به آدرس ثبتنام کنند.
نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف بصورت فصلی و یا سالانه برگزار میشود و میتوان از آن به عنوان نمایشگاه فرصتهای شغلی یاد کرد به نحوی که فرصتهای فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینههای تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغالتحصیلان ارائه میشود.
انتهای پیام/4040
انتهای پیام/