دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 16:51

یونان روسیه را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد

بعد از آنکه دولت آتن، مسکو را به تلاش برای رشوه دادن به مقامات دولتی این کشور و سعی بر دخالت در امور داخلی متهم کرد، روابط میان یونان و روسیه بسیار بدتر شد.
کد خبر : 303057

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، بعد از آنکه دولت آتن، مسکو را به تلاش برای رشوه دادن به مقامات دولتی این کشور و سعی بر دخالت در امور داخلی متهم کرد، روابط میان یونان و روسیه بسیار بدتر شد.


بعد از تشدید تشنج روابط میان دو کشور، وزارت امور خارجه یونان طی بیانیه‌ای از اخراج دو نماینده یونان از روسیه اظهار عصبانیت کرد و عنوان داشت، رفتار دولت روسیه کاملا خودسرانه و خصومت‌آمیز بوده است.


روسیه طی بیانیه‌ای عنوان کرد، این اقدام در جواب متهم قرار دادن چهار دیپلمات روسیه‌ای توسط دولت یونان به دلیل مخالفت با معاهده برجسته میان یونان و مقدونیه بوده است.


طبق گفته وزارت خارجه یونان، روسیه برای هیچ یک از ادعاهای خود سند و مدرکی ندارد در حالی که این کشور برای برهم زدن معاهده میان یونان و مقدونیه بسیار تلاش کرده است.


لازم به ذکر است بعد از افزایش تنش میان دو کشور، دولت آتن با درخواست ویزای مسیحیان ارتدکس روسیه برای ورود به کشور یونان نیز موافقت ننمود.


انتهای پیام/4077/


انتهای پیام/

برچسب ها: تنش یونان روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته