دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 17:11
کوتاه از واحدهای اندیمشک، خرم‌آباد، مهاباد، بروجن و مرودشت

از طرح ضیافت اندیشه استادان خوزستان تا اردوی آموزشی برگزیدگان مسابقات ریاضی تورنمنت ایران

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان با شرکت 240 نفر در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) برگزار شد .
کد خبر : 30301

به گزارش آنا، این طرح که از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مشارکت دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در شهر مشهد مقدس برگزار شده بود، 240 نفر از استادان دانشگاه به همراه خانواده آنان شرکت داشتند.


در این طرح 10کارگاه آموزشی با محوریت دو موضوع اندیشه سیاسی (2) و تاریخ تمدن اسلام (1) و نشست‌های هم‌اندیشی نیز برگزار شد.


حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاحیه این طرح، با تشریح اهداف، به ارائه گزارشی از دوره‌های پیشین و لزوم افزایش بصیرت استادان در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی پرداخت.


حضور در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر، برگزاری نماز جماعت، شرکت در مراسم‌های معنوی، برگزاری مسابقه ضیافت ویژه استادان، برگزاری مسابقه رمضان ویژه خانواده‌های استادان و مسابقه نقاشی و حفظ قرآن ویژه فرزندان آنان به همراه برنامه‌های تفریحی از دیگر برنامه‌های این دوره از طرح دانش‌افزایی استادان بود.


در مراسم اختتامیه این طرح نیز علاوه بر سخنرانی و ارائه برنامه‌ها از برگزیدگان مسابقات مختلف و نیز از دست‌اندرکاران طرح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.


دانشجویان بسیجی واحد اندیمشک در دوره بصیرتی، تربیتی، فرهنگى و آموزشى طرح ولایت حضور یافتند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دوره بصیرتی، تربیتی و فرهنگى آموزشى طرح‌ ولایت با حضور برادران‌ و خواهران دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و سایر دانشجویان استان خوزستان در محل دانشگاه پردیس فارابى شهرستان قم در حال برگزاری است.


هدف از برگزاری این دوره تبیین اندیشه‌های خط امام (ره) و رهبری، آشنایى با مبانى اندیشه اسلامى، چگونگى کار تشکیلاتی درعرصه‌های گوناگون و جریان شناسی سیاسی و تدریس دوران مشروطه است.


از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی این دوره زیارت حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، همایش‌هاى فرهنگى، برگزاری مسابقات ورزشی است.
در پایان این دوره از دانش‌پژوهان آزمون کتبى گرفته مى‌شود و آنان به عنوان سرگروه شجره طیبه صالحین در دانشگاه فعالیت می‌کنند.


برگزاری آزمون کتبی چهارمین طرح رمضان، بهار قرآن با تفسیر سوره مبارکه حدید در واحد خرم آباد


آزمون کتبی چهارمین طرح قرآنی رمضان، بهار قرآن با عنوان تفسیر سوره مبارکه حدید ویژه استادان و کارکنان در واحد خرم آباد برگزار شد.


با تلاش کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری دفتر مدیریت دانش و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد آزمون کتبی چهارمین طرح قرآنی رمضان، بهار قرآن (ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حدید) ویژه استادان و کارکنان دانشگاه در سالن دانشکده فنی و مهندسی با شرکت استادان و کارکنان این واحد برگزار شد و به نفراتی که 60 درصد امتیاز آزمون را کسب کنند 16 ساعت گواهی آشنایی با تفسیر سوره حدید اعطاء می‌شود و همچنین از نفرات برتر اول تا سوم به تفکیک استادان و کارکنان با اهداء لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.


این طرح قرآنی در قالب کارگاه و کلاس آموزشی در ایام ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات ساختمان شهید توکل مصطفی زاده و سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی واحد خرم آباد برگزار و شرکت‌کنندگان با ترجمه، مفاهیم، نکات و پیام‌های سوره مبارکه حدید آشنا شدند.


همچنین در ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن مجید و ترتیل خوانی جزء هجدهم قرآن با حضور قاریان ممتاز استان لرستان در مسجد امام علی (ع) این واحد دانشگاهی و با حضور گسترده استادان و کارکنان برگزار شد.


دیدار اعضای هیأت رئیسه و کارکنان سما با معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد


سرپرست، مدیران و کارکنان مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مهاباد با معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد دیدار و گفتگو کردند.


دکتر حسن رشیدی، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مهاباد به همراه جمعی از کارکنان این مرکز با دکتر کامران موسی زاده، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار که به مناسبت تبریک انتصاب دکتر موسی‌زاده به سمت معاون اداری و مالی صورت گرفت، مسائل و مشکلات دو جانبه بین دانشگاه و سما و نحوه تعامل در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


دکتر موسی‌زاده پیش از این به مدت 4 سال معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مهاباد بود.


برگزاری نخستین اردوی آموزشی برگزیدگان مسابقات ریاضی تورنمنت ایران در واحد بروجن


نخستین اردوی آموزشی برگزیدگان مسابقات ریاضی تورنمنت ایران روز گذشته با اجرای مراسم افتتاحیه و با حضور تیم‌های منتخب خانه‌های ریاضیات سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن شروع شد.


در دومین روز از این اردو که با حضور بیش از 200 نفر از علاقه‌مندان ریاضی از سراسر کشور برگزار شد، مسابقه‌ شهر ریاضی با حضور ابداع کننده آن دکتر مجید میرزا وزیری از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به اجرا در آمد. مسابقه شهر ریاضی یک روش نوین برای تدریس و سنجش توانایی دانش آموزان در زمینه ریاضی است.


یکی دیگر از برنامه‌های این روز سخنرانی دکتر حسین شاه محمد استاد ریاضی انستیتو تکنولوژی راچستر نیویورک آمریکا درباره ریاضی و نقش آموزشی آن در جامعه امروز، در جمع دبیران و معلمان ریاضی و اولیا دانش‌آموزان در سالن 8 شهریور بروجن بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.


از دیگر برنامه‌های این اردوی چند روزه مسابقه پروژه‌نویسی شبیه‌سازی شده از الگوی تورنمنت جهانی روسیه، برگزار کارگاه‌های آموزشی و بازدید از اماکن تفریحی شهرستان بروجن است.


این اردو که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن، خانه ریاضیات بروجن، شورای خانه‌های ریاضیات ایران، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر بروجن برگزار شد، روز جمعه 9 مرداد با معرفی برگزیدگان مسابقات به کار خود پایان خواهد داد.


نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد


طرح ضیافت اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با عناوین « اخلاق حرفه ای» و « اصول تعلیم و تربیت اسلامی» در سطح 2 و سطح 3 با حضور 100 نفر از اساتید این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در مراسم افتتاحیه این دوره ها دکتر حسینی سرپرست واحد مرودشت با خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و همچنین مدرسان دوره، بر ضرورت دانش افزایی در میان استادان تأکید کرد. این دوره ها از 4 مردادماه شروع و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به مدت 4 روز ادامه یافت.


همچنین در مراسم اختتامیه این طرح حجت‌الاسلام دکتر محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با قدردانی از مسئولان واحد از استادان مدعو تقدیر و تشکر کرد.


دکتر دریکوند دبیر هم‌اندیشی اساتید واحد نیز عنوان کرد:‌ در این طرح علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی فعالیت‌های فرهنگی دیگری از جمله مسابقات کتابخوانی، ورزشی، دیدار با علما، تفسیر سوره حدید و... از سوی دفتر فرهنگ اسلامی واحد به انجام رسیده است.


در پایان از برگزار کنندگان این هم اندیشی با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته