دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 06:58
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

جمهوری اسلامی ایران با اروپا به بن‌بست نرسیده است/ تحریم‌های آمریکایی کم‌اثر هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هنوز با اروپا به بن‌بست نرسیده است، گفت: تحریم‌های جدید فقط آمریکایی‌ هستند؛ به این معنا که روسیه، چین و حتی کشورهای اروپایی مکلف به تبعید از آن نیستند و می‌توان این تحریم‌ها را هوشمندانه‌تر مدیریت کرد. 
کد خبر : 303001

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری سیاست‌ خارجی کشورمان بر تحریم‌های جدید آمریکا اظهار کرد: سفر دکتر ولایتی به روسیه و رایزنی با رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه حرکتی در جهت خنثی کردن سیاست‌های تحریمی بود که گمان نمی‌کنم مسبوق به سابقه باشد؛ دکتر ولایتی به عنوان مشاور عالی مقام معظم رهبری، پیام ایشان و همزمان پیام کتبی رئیس‌جمهور کشور را برای پوتین بردند و روس‌ها در حالی که حجم مبادلات ایران با آنان بالا نیست، اعلام کردند حاضرند 50 میلیارد یورو برای ایجاد تسهیلات و گسترش روابط در اختیار ایران بگذارند.


وی اضافه کرد: این‌ها تعهد کشورهای بزرگ دنیا و استفاده آنان از فضا، برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است؛ در حالی‌که خود این کشورها هم در تحریم قرار دارند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصمیم‌ اروپا برای ایجاد قوانین مسدودساز علیه تحریم‌های ایران، گفت: این اقدام‌ها از طرف کشورهای اروپایی، تحول مهمی در روابط اروپا با آمریکاست؛ چون این کشورها هم به آمریکای ترامپ معترضند. رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی‌که به کاخ سفید آمده به جنگ همه کشورها از جمله چین، روسیه، آلمان و فرانسه رفته است.


بروجردی تاکید کرد: با در نظر گرفتن تعرفه‌های جدید و تغییر ساختارهای شناخته شده میان آمریکا و اروپا در تجارت جهانی، نوعی افسارگسیختگی در تصمیم‌های آمریکا نسبت به اروپا دیده می‌شود. به همین دلیل اروپایی‌ها برای مصاف با ترامپ انگیزه دارند و این به نفع جمهوری اسلامی است.


وی درباره حد ماندگاری اروپا در برجام هم گفت: جمهوری اسلامی ایران هنوز با اروپا به بن‌بست نرسیده است؛ بنابراین با آن‌ها پیش می‌رویم تا ببینیم چه خواهد شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به میزان اثرگذاری تحریم‌های جدید علیه ایران خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی در دوره قبل موضوعی جهانی و سازمان مللی بود و همه کشورها مکلف به تبعیت از آن بودند؛ اما تحریم‌های جدید متفاوت و فقط آمریکایی است؛ به این معنا که روسیه، چین و حتی کشورهای اروپایی مکلف به تبعیت از آن نیستند؛ بنابراین می‌توان این تحریم‌ها را هوشمندانه‌تر مدیریت کرد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته