دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

10 هزار نوجوان اتباع و مهاجرین غربالگری و معاینه می‌شوند

رئیس گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از اجرای طرح غربالگری و معاینات اتباع و مهاجرین خبر داد.
کد خبر : 302846

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کامبیز نعمتی در خصوص نحوه اجرای طرح غربالگری و معاینات اتباع و مهاجرین در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اجرای این طرح از سه سال گذشته در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر دسترسی دانش‌آموزان اتباع و مهاجرین به خدمات آموزشی و امکان ثبت‌نام این افراد در مدارس آغاز شده است.


وی با اشاره به انجام طرح غربالگری و معاینات پزشکی اتباع خارجی هر ساله در فصل تابستان اظهار کرد: امسال نیز از هفته آخر تیر ماه این طرح در 22 مرکز خدمات جامع سلامت تابعه مراکز و شبکه‌های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده و تا آخر مرداد ادامه خواهد یافت.


رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه در ادامه اظهار کرد: در این طرح، اتباع و مهاجران با مراجعه به دفاتر کفالت و دریافت معرفی نامه به پایگاه‌ها و مراکز بهداشت، ضمن تکمیل واکسیناسیون، غربالگری و معاینات پزشکی برای ثبت نام به مدارس معرفی می‌‌شوند.


نعمتی خاطرنشان کرد : در این طرح که تا ۳۱ مرداد ۹۷ ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار نوجوان اتباع و مهاجرین مورد معاینه قرار گیرند.


انتهای پیام/4009/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته