دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 07:55
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد؛

صدور مجوز راه‌اندازی مهدکودک توسط بخش خصوصی در شهرستان‌های تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به پیشنهاد این سازمان مبنی بر صدور مجوز راه‌اندازی مهدکودک به بخش خصوصی گفت: با اجرای این برنامه محدودیت و انحصار از بین می‌رود و همچنین باعث اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.
کد خبر : 302798

نعمت‌الله‌ ترکی در گفتگو با خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد مهدکودک‌های بهزیستی در استان تهران اظهار کرد: باید با توجه به آمار و ارقام جامعه هدف و تحت پوشش بهزیستی استان تهران روی ساختار و تشکیلات این مجموعه بازنگری صورت گیرد.


وی ادامه داد: براساس جامعه هدف سازمان بهزیستی مسئولیت‌های بسیاری بر عهده این نهاد است و بخشی از آن شامل مهدکودک‌ها می‌شود که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، هم اکنون متقاضی برای مهدکودک زیاد است و براساس آمار ما حدود 30 درصد فعالیت‌هایی که در استان شکل می‌گیرد زیر مجموعه سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد که در همین راستا طبق ساختار موجود بخش نظارت و هماهنگی به بهزیستی واگذار شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران یادآور شد: پیشنهاد ما این بود که برای اخذ مجوز مهدکودک محدودیتی قائل نشویم و به تناسب نیاز به پذیرش هر شهرستان شاخص‌ها و چارچوب را مشخص کنیم.


ترکی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی بتواند مجوز راه‌اندازی مهدکودک اخذ کرده و در این بخش فعالیت کند اما نظارت بر عملکرد این مهدکودک‌های خصوصی نیز از سوی سازمان بهزیستی به عنوان مهم‌ترین رکن نظارتی صورت گیرد.


این مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: با اجرای این برنامه محدودیت و انحصار در ایجاد مهدکودک‌ها از بین می‌رود و همچنین باعث اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود به طوری که با راه‌اندازی هر مهدکودک به حدود 10 مربی و تعدادی پرسنل اداری نیاز است که می‌‌توانند در این بخش مشغول به کار شوند.


ترکی ادامه داد: مقرر شد در قالب تهیه سند برنامه و بتوانیم در پایان برنامه ششم توسعه مهدکودک‌های استان تهران را به استانداردهای مورد نیاز برسانیم زیرا براساس آمارهای موجود تقریبا به تناسب هر هزار نفر کودک حداقل 5 مهدکودک نیاز داریم که البته باید پس از راستی آزمایی در مورد تعداد کودکان و درخواست‌های راه‌اندازی مهدکودک در هر شهرستان نسبت به ایجاد مهدکودک و اشتغال به کار پرسنل این مجموعه اقدامات لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/4009/4044/


انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی مهدکودک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته