دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1397 - 11:05
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

بررسی حادثه مرگ 2 دانش‌آموز یزدی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه مرگ دو دانش‌آموز یزدی در کمیسیون متبوعش بررسی خواهد شد، گفت: در صورت لزوم هیاتی برای بررسی این حادثه به گرجستان اعزام می‌شود.
کد خبر : 302790

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی در مورد حادثه مرگ دو دانش آموز یزدی در کشور گرجستان که توسط مدرسه فوتبال به این کشور سفر کرده بودند، گفت: متاسفانه ما در جریان جزئیات این اتفاق نیستیم و تاکنون گزارشی هم در این رابطه به این کمیسیون ارائه نشده است، اما به دلیل حساسیت موضوع قطعا به آن ورود خواهیم کرد.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چرا که بررسی کارکرد وزارت امورخارجه در رابطه با این قبیل موضوعات از جمله وظایف ذاتی این کمیسیون است، ضمن اینکه این موضوع نیز از بعد بین‌المللی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان روند بررسی این گونه موضوعات در کمیسیون متبوعش، یادآورشد: معمولا وقتی گزارشی از این قبیل موضوعات ارائه می‌شود، قطعا کمیسیون به پیگیری آن می‌پردازد و از مقامات دستگاه دیپلماسی برای پاسخگویی در این رابطه دعوت به‌عمل می‌آورد و اگر لازم باشد هیاتی هم برای بررسی دقیق این موضوع به کشور مورد نظر اعزام می‌شود و اجرای این مراحل نیز به تصمیم اعضای کمیسیون بستگی دارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از جزئیات این حادثه ارائه نشده است؛ بنابراین باید منتظر بمانیم تا نقش هر کدام از نهادهای بین‌المللی در بررسی این موضوع مشخص شود تا بتوانیم از آن طریق این موضوع را پیگیری کنیم.


انتهای پیام/4060/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب