دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1397 - 11:19
نخست‌وزیر روسیه:

ممنوعیت فعالیت بانکی و ارزی اعلان جنگ اقتصادی است

نخست‌وزیر روسیه تحریم‌های بانکی و ارزی آمریکا علیه روسیه به معنای اعلان جنگ اقتصادی است و نیاز است که به این تحریم‌ها واکنش نشان داد.
کد خبر : 302782

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف ضمن صحبت درباره تحریم‌های آتی آمریکا علیه روسیه گفت: اگر تحریم‌هایی از نوع ممنوعیت فعالیت بانک‌ها یا ممنوعیت استفاده از یکی از ارزها اعمال شود، این را می‌توان بطور کاملاً مشخص اعلان جنگ اقتصادی نامید و نسبت به این جنگ باید با روش‌های اقتصادی، سیاسی و در صورت ضرورت با دیگر روش‌ها واکنش نشان داد.


نخست‌وزیر روسیه افزود: کشور ما طی 100 سال اخیر در شرایط سخت تحریم‌های دائمی زندگی کرده است. برای اینکه روسیه از بین رقیبان قوی در صحنه بین‌المللی کنار گذاشته شود.


دو روز قبل هیزر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو خبر داده و روسیه را به استفاده از سلاح میکروبی یا شیمیایی با نقض حقوق بین‌المللی یا علیه شهروندان خود متهم کرد.


بسته اول تحریم‌ها که از 22 اوت به مرحله اجرا در می‌آید، ممنوعیت کامل صادرات وسایل الکترونیکی و قطعات قابل استفاده دوگانه به روسیه را در نظر می‌گیرد. بسته دوم که سه ماه بعد اعتبار می‌یابد، کاهش سطح روابط دیپلماتیک، لغو جواز پرواز‌های شرکت هواپیمایی آئروفلوت به آمریکا و همچنین قطع کامل مبادله کالا بین دو کشور را در نظر می‌گیرد.


به دنبال این تحریم نرخ روبل در بورس‌های ارزی کاهش پیدا کرد.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته