دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 22:35
با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری برگزار شد

طی مراسمی سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری در پایگاه هوایی شهید لشکری (یکم مهرآباد) برگزار شد.
کد خبر : 302744

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم‌زمان با سالروز شهادت اسوه صبر و مقاومت و ولایت‌مداری، امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری، عصر امروز مراسمی با حضور حجت‌الإسلام والمسلمین محمد حسنی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ دوم خلبان تسویه‌چی فرمانده پایگاه هوایی شهیدلشگری، جمعی از کارکنان نیروهای مسلح، همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار در پایگاه شکاری ترابری شهید لشکری مهرآباد برگزار شد، در این مراسم مقام شامخ شهید لشگری که پس از 18 سال اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق سپری شده بود گرامی داشته شد.


در این مراسم حجت‌الإسلام کیایی‌نژاد از همرزمان رزمندگان دفاع مقدس و نماینده چندین دوره مجلس با اشاره به جایگاه عظیم جهاد و شهادت در قرآن و احادیث گفت: بنا بر فرموده خداوند متعال در قرآن، شهدا همیشه زنده‌اند و در میان ما و شاهد بر اعمال ما و محبوب‌ترین افراد نزد خداوند شهیدان در راه خدا هستند و آنان ادامه‌دهنده نهضت حسینی هستند.


وی با اشاره به آیه «واصبروا إ‌ن‌ الله مع الصابرین» شهید لشکری را اسوه استقامت و ایثار و از خودگذشتگی نامید و اظهار کرد: این شهید گران‌مایه برای همه ما برترین الگوی صبر و بصیرت و ولایتمداری‌ است و رمز پیروزی ما در جنگ همین روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در بین رزمندگان اسلام بود.


حجت‌الإسلام کیایی‌نژاد در ادامه افزود: شهید لشکری را می‌توان الگوی صبر و رزمنده واقعی دانست که با توجه به هجمه بالای شکنجه توسط نیروهای بعثی حاضر به عقب‌نشینی از اعتقادات خود نشد و حسینی‌وار از دین و مذهبش شجاعانه دفاع کرد.


وی در پایان خانواده شهدا و آزادگان را ولی‌نعمت کشورمان عنوان کرد و همسر این شهید را نماد ایثار و از خودگذشتگی و صبر دانست و از مسئولان خواست که قدر این ملت را بدانند و با صداقت و عدالت با مردم برخورد کنند.


گفتنی است در این مراسم به پاس زحمات و صبوری همسر شهید لشکری لوح یادبودی توسط ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایشان اهدا شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته